логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

 

ЗА  ДУХОВНОТО  СЛЕПИЛО

Во името на Отецот и Синот и Светиот Дух,
Драги браќа и сестри,


    Денешново Евангелие ни го опишува излекувањето на слепиот од страна на нашиот Спасител, Господ Исус Христос. ,,Кога се приближуваше кон Ерихон, еден слепец седеше крај патот и просеше.” Христос доаѓа со Своите ученици и со многу народ. Штом слепиот чул дека поминува Христос, извикал : „Исусе, Сине Давидов, помијлуј ме.” Оние што секој ден во храмот го толкувале Законот, не можеле да го видат и препознаат Месијата во Христа, а овој ерихонски слепец, кој ниту можел да го чита Светото писмо, ниту да го толкува, го препознал во Христа спасението на светот. Тој знаел за Него не само според името, туку уште повеќе според делата. ,, Оние што одеа напред го искараа да молчи; но тој уште погласно викаше: ,, Сине Давидов, помилуј ме.” Во толпата, едни оделе пред Христа, други зад Него. На многумина викањето на слепиот им станало здодевно, па затоа го замолчувале, но тој не престанувал да бара спас.Ова како да се повторува и во човечката историја. Многумина, жедни за Христа се исмевани и замолчувани. Многунина од оние што го замолчувале биле вистински духовни слепци, кои не можеле да се излекуваат. Со тоа се исполниле и Христовите зборови: ,, Оние што не гледаат, видоа; а оние што гледаат, останаа слепи.”
    Зошто слепиот му се обраќа на Христа со зборовите: ,, Сине Давидов?” Затоа што тоа е сметано за најголема почит во Израилот. Царот Давид е сметан за најугледен  од сите цареви во Израилот, па како што секој праведник се нарекувал син Авраамов, така и секој праведен благородник бил нарекуван син Давидов. Сиот народ го очекувал Месијата од потомството на царот Давида, па така и слепите, како дел од тој народ.  Слепите луѓе со својот дух Го виделе Христа како син Давидов, демоните во Христа Го познале Синот Божји, само книжинците и фарисеите, кои биле духовно слепи, не можеле да Го познаат.
    На Христовиот повик да го доведат слепиот при Него, тој ја фрлил облеката и дошол кај Христа. Луѓето, пак, треба да го отфрлат секој грев од себе, за да можат да се подигнат и да Му пријдат на Бога. ,, Кога се приближи до него, го праша, велејќи: Што сакаќ да ти направам? Тој рече: Да прогледам, Господи!” Христос однапред ја знаел желбата на слепиот, но го прашал заради присутниот народ. До тој час слепиот викал:  ,, Смилувај се!” Тоа го барал и од сите други луѓе, но тие не можеле да го излекуваат, освен да му дадат милостиња во грошеви. Слепиот Христа Го нарекува Господ, кога се доближил до Него. Така е и со сите нас. Оддалеку Христос ни изгледа само како човек, но кога ќе се доближиме до Него и кога ќе ја почувствуваме Неговата моќ, дознаваме дека Тој е од небеско потекло, дека доаѓа од вечноста во посета на времените патници, дека е навистина Господ.
    ,,Тогаш Исус му рече: Прогледај! Верата твоја те спаси. И одеднаш прогледа и тргна по Него, славејќи Го Бога.” Христовиот збор е дејствителен, исто како и при создавањето на светот. ,, Рече Бог: Нека биде светлина, и би светлина!” Давањето вид на слепиот е дело на Христовата моќ, но Господ сака тоа дело да го препише и на верата на слепиот, кога му вели: ,, Верата твоја те спаси!” Со тоа сака и нас да нî научи на смирение и кротост.
    Откако од Ерихон Христос дојде во Ерусалим, беше убиен од духовните слепци: Ирод, Пилат и Кајафа. Но гробот одвај Го држеше три дена, и мораше да го пушти. Тој можел да ѝ нареди на земјата да Го пушти од гробот, како што му наредил на слепилото да исчезне од очите на слепиот. Господ е невидлив за телесните, но видлив за духовните очи на луѓето, оди по прашливиот пат на овој свет и очекува некој слеп да Го викне на помош:   ,, Господи, Исусе Христе, помилуј ме!” Исус е подготвен да помилува секого, само ако моли со вера и од срце, исто онака како што го помилувал слепиот. Секој кој од Него ќе добие духовне вид, ќе појде по Него, и ќе Го прослави Бога. Затоа, да ја отфлиме од нашето срце гревовната напластеност, сета духовна нечистотија, а од нашите очи духовниот мрак, за да можеме да Го видиме и да Го прославиме Бога, сега и секогаш, и во вечни векови. Амин.

 

Скопје, храм на св. пророк Илија

На празникот на Полагањето на ризата на Пресвета Богородица
во Влахернската црква во Цариград

 

 

 

 

На 15.07.2018 година, кога Светата Христова Црква молитвено го слави споменот на Полагањето на ризата на Пресвета Богородица
во Влахернската црква во Цариград
,во храмот на св.пророк Илија, во скопската населба Аеродром, проф.- протопрезвитер Јован Кумевски  во сослужение на ѓаконот Димко Симевски отслужи   Божествена  Литургија. Бројниот верен народ се причести со Светите Христови Тајни.Во текот на  Литургијарта отецот произнесе празнична беседа „ЗА  ДУХОВНОТО  СЛЕПИЛО“.

 

 

 

Преминпортал (к.т.)

 

Друго:

 

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Ноември 25, 2018

Акатист кон свети Нектариј Егински

КОНДАК 12Трудејќи се, си ја умножил благодатта дадена од Бога, рабу Божји, добар и верен Нектариј, затоа направи и ние да ја завршиме духовната работа и стекнувајќи ја заработката, да Му запееме на Христа: Алилуја!
Октомври 30, 2018

Житие на преподобна Параскева – Петка (Епиватска или Трновска)

Света и преблажена маченичко Христова Параскево, убавино на девственичките, пофалбо на мачениците, пример за чистота, огледало на велокодушните, восхит на премудрите, чуварко на верата христијанска, изобличителке на лагата идолска, поборничке на Божественото…

Светскиот првак Адам Ондра во посета на Бигорскиот и Рајчичкиот манастир

Окт 28, 2018 Настани 848
Деновиве нашите две свештени Обители, Бигорски и Рајчица, ги посети во светски рамки…

ПРЕПОДОБЕН ПАХОМИЈ ВЕЛИКИ

Окт 18, 2018 Житија 1121
Паралелно со преподобниот Антониј Велики, основачот на пустинското, анахоретско монаштво,…

СВЕТИ ЕФРЕМ СИРИН ЖИВОТОПИС, ТВОРЕШТВО И КАРАКТЕРИСТИКА

Окт 18, 2018 Житија 1067
Над сè, свети Ефрем си останува прекрасен проповедник – амвонот е почеток и крај на…

Беседи

БEСEДА  за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

БEСEДА за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

Каква e таа прeљуба штo ја направил Израилoт и Јудeја (т.e. израилскиoт и јудeјскиoт нарoд) сo камeн и сo дрвo? Тoа e пoклoнeниeтo на идoлитe oд камeн и oд дрвo....

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

Христoс e пoтрeбeн и на пoчeтoкoт и на крајoт. Какo штo на дeтe кoe сe дави му e пoтрeбна рoдитeлската рака за да гo извади oд вoдата и пoтoа да гo...

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Навистина, сомнежот е движечка сила на научната и истражувачката работа, но истиот тој сомнеж претставува голема пречка за црковниот живот, кој се темели врз верата, а не врз набљудувањето, експериментирањето...

БEСEДА за вниматeлнoст кoн сè штo нe e пo Христа

БEСEДА за вниматeлнoст кoн сè штo нe e пo Христа

Браќа, да нe нè зарoби филoзoфијата, кoја, нагаѓајќи гoвoри дeка нeма вeчeн живoт ниту вoскрeсeниe oд мртвитe, бидeјќи ниe нe дoаѓамe дo Вистината сo нагаѓањe чoвeчкo, туку сo Бoжјo oткрoвeниe.

БEСEДА  за живата надeж

БEСEДА за живата надeж

Нo, кoј дeнeс им пoкажа живo надeвањe на луѓeтo, кoј и какo? Апoстoлoт Пeтар oдгoвара на oва прашањe: “Гoспoд наш Исус Христoс и тoа сo вoскрeсeниeтo oд мртвитe. Никoј друг...

„Лазаре, излези надвор“

„Лазаре, излези надвор“

Тие Негови зборови, пред сè, значат дека нема смрт за оние кои веруваат во Христа, зашто Христос подоцна на Марта ѝ вели: „Јас сум воскресението и животот; кој верува во...

БEСEДА за барањeтo на живиoт пoмeѓу мртвитe

БEСEДА за барањeтo на живиoт пoмeѓу мртвитe

Духoт нeпoмрачeн сo грeв глeда вo нeбoтo и нe глeда грoб; пoмрачeниoт дух сo грeв глeда вo грoбoт и нe гo глeда нeбoтo. Грeвoт и дoбрoдeтeлта управуваат сo духoвниoт вид...

Митрополит Струмички Наум - Моќно превентивно или ризично куративно

Митрополит Струмички Наум - Моќно превентивно или ризично куративно

Бог е совршен, и како совршен, сѐ што прави – прави совршено. Кога Бог го направи човекот, всушност, направи бог – иако не по природа. Направи човекобог, кој треба да...

Жарко Ѓорѓиевски - Недела на преподобна Марија Египетска

Жарко Ѓорѓиевски - Недела на преподобна Марија Египетска

Телесните слабости постојано не вовлекуваат во нешта кои се сосема спротивни од патот на духовното совршенство. Телесните искушенија можат да не насочат кон пороци и кон секакво зло, а единствен...

« »