логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 Во Македонија има многу талентирани музичари, но недостига соодветна и покомплетна едукација. За оперски пејач не е доволно само да работи на својот глас туку и да знае повеќе јазици, актерска игра, танц, мечување и други вештини со кои се среќава на сцена. Диригентот, пак, мора да вежба со жив оркестар, без такво искуство не може да се земе диплома, вели Хорнер, режисерка на „Хофмановите приказни“
 

 

Урсула Хорнер

УРСУЛА ХОРНЕР, АВСТРИСКА РЕЖИСЕРКА

Со првата продукција реализирана на сцената на МОБ, Росиниевата „Италијанка во Алжир“ во 2007 година, австриската режисерка Урсула Хорнер внесе нова енергија на сцената на нашата оперска куќа, промовирајќи активен и динамичен музички театар. Оттогаш до денес на сцената на МОБ постави неколку оперски продукции, а нејзино беше и режиското видување на „Хофмановите приказни“, со кои се отворија „Мајските оперски вечери“. Она што е најспецифично и по што од километар се препознаваат нејзините оперски поставки се динамичноста и енергичноста наспроти статиката што главно доминираше во продукциите што се поставуваа на нашата сцена.

Што ви беше мотив да ги поставите „Хофмановите приказни“ во Македонија?
- Приоритет ми беше да покажам дека во македонската опера е можно да се реализира висококвалитетна претстава што може да се мери со светски оперски куќи. Мислам дека успеавме да направиме квалитетна продукција на „Хофмановите приказни“, која ќе има долговечен живот на сцената на МОБ.

Од режисерот зависи динамиката во претставата, дали ќе биде жива и енергична или здодевна и статична. Како успевате да ја избегнете статиката во вашите оперски поставки?
- Мојата визија е во директна корелација со сите аспекти што се важни за создавање квалитетно музичко-сценско дело. Важни се повеќе работи, не само сценското движење, кое секогаш претпочитам да биде динамично, туку и максимално искористување на потенцијалите на уметниците, визуализацијата преку сценографијата, костимографијата и дизајнот на светло. Сепак најважно од сѐ е да се направи претстава што ќе биде разбирлива за публиката без да ги чита титловите. А тоа може да се постигне само преку успешно вклопување на сите овие аспекти.

Македонија е ваш дом веќе неколку години, а вашите режисерски видувања се редовна содржина на програмата на МОБ. Доаѓате од татковината на класичната музика, од Австрија, па може ли да направите паралела со Македонија?
- Во Македонија има многу талентирани музичари, но проблем е несоодветната и некомплетна едукација. За оперски пејач не е доволно да работи на својот глас туку и да знае повеќе јазици, актерска игра, танцување, мечување и многу други вештини со кои се среќава на сцена. За диригентите, пак, мора да биде приоритет практичното вежбање со жив оркестар. Не ми е јасно како може да се земе диплома без такво искуство.

Современиот режисерски пристап доминира во вашите поставки. Што е најважно во режирањето оперско дело?
- Почитта кон авторите, кон творците на музичко-сценските дела што ги поставувам на сцена - тоа ми е најважно кога работам. Делото може да се адаптира во легитимни рамки, но смислата и идејата на авторот мора да бидат испочитувани. Многу е важно да се знае за каква публика е наменет проектот, дали ѝ се обраќа на помлада или на поискусна публика. Во принцип, кога работам на претстава што никогаш претходно не била изведувана повеќе се задржувам на оригиналот. Претстави што веќе биле поставувани на сцена се трудам да ги прикажам од друг агол.

Дали недостигаат повеќе современи продукции на сцената на МОБ, чиј репертоар главно се фокусира на железниот репертоар?
- Морам да одговорам на ова прашање со контрапрашање. Што е железен репертоар? Ако зборуваме само за Верди и за Пучини, тоа е многу лимитиран облик на дефиниција на железен репертоар. Во другите оперски куќи железниот репертоар е многу пошаренолик и е составен од повеќе различни автори, а дополнет е и со мјузикли, оперети и разни форми на оф-програми.

Го инициравте едукативниот проект „Клинг кланг“ наменет за најмладата публика. Помагаат ли ваквите форми во едукација на најмладите и создавање нова оперска публика?
- Многу генерации веќе го имаат загубено контактот со класичната музика, па дури и се плашат да стапат во контакт со неа. Затоа, овие проекти наменети за најмладите се повеќе од потребни. Преку нив тие ги прават првите контакти со т.н. сериозна музика, преку игра и без предрасуди.
  
   
Автор: Ангелина Димоска- Нова Македонија

12.05.2013 год.



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Наука и Култура

Ноември 24, 2019
7.Vselenski.sobor

Скопје и Истанбул се среќаваат во јазикот, литературата, историјата

– Градовите ја имаат функцијата на поврзување луѓе, вери и народи, како и нивните култури. Динамиката на културните размени меѓу Скопје и Истанбул со овој проект се обележува низ значајните пунктови на тие релации (јазик – литература и историја – култура) со…
Ноември 07, 2019
7.Vselenski.sobor

СИТЕ ТИЕ МУСТАЌЛИИ (од колекцијата на Националната Галерија на Р. С. Македонија)

Портретната уметност од минатите епохи изобилува со слики и скулптури на луѓе со мустаќи кои оставиле траен печат врз културните истории на многу народи:мустаќите се неодминлив ликовен елемент во визуелните претставувања на египетските владетели (како што е…

Двеста години од раѓањето на Дичо,зографот кој почна нов правец во црковната уметност

Окт 19, 2019 Наука и Религија 291
Има една интересна случка поврзана со Дичо Зографот што ја раскажуваат неговите потомци.…

„АВИЈАТИЧАРОТ“ ОД ЕВГЕНИЈ ВОДОЛАЗКИН добитник на наградата „BookStar 2019“

Окт 08, 2019 Литература 283
Гостувањето на моментално рускиот писател број 1 на сите светски листи – Евгениј…

Фестивал на европска литература ЕВРОПСКИ ПРИКАЗНИ

Сеп 24, 2019 Литература 309
Препознатлив со внимателниот избор на наслови, врвниот превод, оригиналниот дизајн и…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората...

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Следствено, грев е човек да биде острастен кон материјалните нешта, кон земните блага, кои се минливи и му се дадени на човека да му послужат за добро, а не тој...

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

 Бог Го покажа Своето човекољубие не со евтини слова, но со принесувањето на Својот Син. Христос се појави во светот, со низа конкретни дела на љубовта. Првото дело е наклонетоста...

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Посебно по воплотувањето Христово и Неговиот Домострој на нашето спасение, ѓаволот станува како играчка со која малите деца си играат (свети Атанасиј Велики) или како спаринг-партнер за оние што се...

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

 Таа единствена тихувателка и патоводителка низ исихијата, нè приведува во заедницата од која се откинавме, а еве повторно ни е дадена можност, не само да се вратиме, туку да црпиме...

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата  поради Бог !

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата поради Бог !

Денес, драги мои пријатели, поученоста од животот на старозаветните праведници ме наведува со вас да зборувам за верата. Имено, нивната големина е одредена само со верата, точно живата и дејствителна...

Викарен Епископ Јаков Стобиски:  „Епископот седи на место и во обличје Христово“

Викарен Епископ Јаков Стобиски: „Епископот седи на место и во обличје Христово“

 Епископот не станува Епископ поради некаква своја заслуга, туку исклучиво по благоволение Божјо, во послушание кон Светиот Архиерејски Синод, поради молитвите, и најважно од сѐ, заради потребите на Црквата. Затоа,...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

 Страшна е потребата на човекот да се самооправдува; за мене, дури најпогубната појава од сите гревовни појави во човековиот душевен и ментален свет. Самооправдувањето е главна карактеристика на паднатиот човек,...

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

Грeвoт избeзумува, грeвoт oбeзглавува. Чoвeк пoтoнат вo грeвoви и вo пoрoци сличeн e на кoкoшка, чија глава e oтсeчeна, та умирајќи грчeвитo прeта и скoка ваму-таму. Цeлиoт нeзнабoжeчки свeт прeд...

« »