логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 Господ им рекол на своите ученици: Колку е тешко за богатите да влезат во царството Божјо! А учениците се исплашија од зборовите Негови. Но Исус пак им одговори и рече: Чеда, колку им е тешко на оние што се надеваат на богатството, да влезат во царството Божјо! (Мат. 19,16- Марко 10,23-24). Но немојте да мислите дека Господ тоа го рекол само за оние кои имаат многу пари. Не, тоа се однесува на сите кои со својата душа се стремат кон богатството, и жеднеат за него со сето срце, а такви ги има и меѓу сиромашните и меѓу просјаците.

3.angeli.so.truba
Фреска: Сиромавиот Лазар и богатиот

Сите ние христијани, треба да градиме вистински однос кон богатството, кој ни го заповедал Господ. Дури и апостолите, оние кои меѓу луѓето биле најблиски на Бог слушајќи ги Неговите зборови, зачудено се запрашале: кој ќе се спаси, ако тоа е неможно за богатите (види: Марко 10,26)? Зошто толку се зачудиле? Тие биле Евреи, а Евреите во тоа време богатството го сметале за Божји благослов. Во израилскиот народ на богатите се гледало со голема почит и луѓето мислеле дека ако човек добил благослов од Бог да биде богат, тогаш тој му е близок на него. Меѓутоа, Господ одговорил: Полесно и е на камила да влезе низ иглени уши, отколку на богатиот да влезе во царството Божјо (Марко 10,25).

Исто така негативно за богатите зборува и апостол Јаков: Послушајте, возљубени браќа мои, не ги избра ли Бог сиромашните од овој свет да бидат богати во верата и наследници на царството, ветено од Него на оние кои Го сакаат? А вие го посрамивте сиромавиот. Не се ли тоа богатите што ве мачат и влечат по судови? Не го хулат ли тие вашето добро име, со кое сте се нарекле? (Јак. 2,5-7). За презаситеното богатство уште појасно зборува Исус Христос во проповедта на гората: Но тешко вам богати, зашто сте ја примиле вашата утеха! Тешко вам преситени зашто ќе огладните! (Лука 6,24-5). Ќе огладните и ќе страдате од постојан глад, затоа што богатството е бреме, огромен терет, кој влече надолу, не дозволувајќи му на човекот да го подигне погледот кон небото. Бидејќи не знаете дека богатиот е слуга на своето богатство, а каде е богатството ваше таму е и срцето ваше (Лука 12,34). И срцето на богатиот е заклучено во ковчегот со парите, заедно со молците.

За да се влезе во Царството Небесно, со сето срце мора да се тежнее кон вечната Божја вистина, треба да се биде служител на доброто. А дали може кон небото да се стреми оној кој со своето богатство е врзан за земјата, оној кој не му служи на духот, туку на телото, живеејќи за својата наслада и уживање. Сите желби се насочени кон насладување на телото, на задоволството, нема место за барање на вистината и доброто, бидејќи со богатството секогаш се стасува до неправда.

На огромниот капитал на милијардерите на неправедно стекнато богатство лежи печатот на ѓаволот бидејќи тие се незаситени и колку повеќе добиваат, толку повеќе сакаат да заработуваат. Тие жеднеат да ја добијат власта на целиот свет – економската и со неа нераскинливо поврзаната политичка. Почнуваат нови војни со оние кои не сакаат да се наоѓаат под нивна власт.

Кажете, каде се тука милосрдието, љубовта, сожалувањето, милоста? А ако срцето на богатиот е полно со она што е спротивно на љубовта, значи за нив нема место во царството Божјо.


Сиромаштвото, пак им е заповедано на сите монаси: примајќи го монашкиот потстриг даваат завет на сиромаштво. Монахот е задоволен со манастирската храна и облека, кои ги добива од манастирот и не тежнее кон земните богатства, туку кон духовното.

Во светот има и милосрдни луѓе, кои богатството го користат за помош на сиромашните. На пример, свети Павлин Милостив, така е наречен што неговата милост била безгранична, сè што имал им го давал на болните и несреќните. Со своето неогранично тежнеење на сите да им помогне, светителот дошол до неверојатна состојба.

Икона: Свети Павлин Милостив

Во негово време – почетокот на V век – дивите Вандали ја нападнале земјата во која тој бил епископ, ја опустошиле земјата и во заробеништво однеле многу несреќни луѓе. Сите средства што ги имал свети Павлин Милостив почнал да ги користи за откуп на заробените, а за тоа се дознало меѓу народот. Кај светителот почнале да доаѓаат роднини на заробените и тој ги откупувал. Еднаш дошла жена на која ѝ бил однесен синот единец и со солзи го молела да го спаси. Меѓутоа, светителот не можел да го откупи момчето, затоа што во тоа време веќе ништо не му останало.

Тој тогаш донел неверојатна одлука: „Добро, јас ќе отидам кај Вандалите, нека ме заробат мене, наместо твојот син“. И направил како што рекол. Отишол во ропство кај варварскиот кнез и светителот смирено ги извршувал најтешките задачи. Кнезот со чудење ја гледал неговата смиреност, внимателност, кротост и молчаливост. Долго време кнезот не можел ништо да дознае и најпосле се решил да го праша. Кога дознал дека епископот е кај него во ропство, се ужаснил и му понудил слобода на Павлин, сакал да му подари и злато. Меѓутоа, светителот го одбил и замолил само за едно: „Ослободи ги сите мои луѓе“. Кнезот на Вандалите толку многу бил зачуден од големината на христијанскиот епископ, што веднаш дал наредба да се ослободат сите заробеници кои биле фатени во неговата земја.

Друг пример – свети Антониј Велики – покажува како христијаните треба да го користат богатството. Антониј на возраст од дваесет години ги изгубил родителите кои му оставиле огромно наследство. За време на Литургија еднаш ги слушнал евангелските зборови: Ако сакаш да бидеш совршен, оди, продај го сиот свој имот и раздели го на сиромаси (Мат. 19,21) и истиот час сè што имал го поделил на сиромаси и отишол во египетската пустина не носејќи ништо со себе. Од Бог добил такво духовно богатство со кое не можело да се спореди целото злато во светот, поради што е наречен Велики.

Само така треба да се однесуваме кон богатството. Ако не сме богати да не жеднееме да се збогатиме, туку да се потрудиме да го покориме телото на духот, да го направиме тенко како нишка и лесно да помине низ тесната врата на Царството Божјо. Амин.

15 февруари 1945 година

Извор:

 

https://bigorski.org.mk/slova/pouchni/kade-shto-e-bogatstvoto-vashe-tamu-e-i-srceto-vashe/

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…
Јануари 29, 2020
3.angeli.so.truba

Живот во служба на Бога и на луѓето

Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат целосно легитимирање на македонското црковно и духовно наследство. Дедо Стефан е ревносен борец за македонскиот јазик што неизмерно го сака и постојано го збогатува. Еве…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 746
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…

Свети Антониј Велики: Кој е ѓаволот и кога напаѓа...?

А кога ќе се всели Божјиот Дух, Он ги успокојува, им дава да го вкусуваат спокојот во…

Беседи

Архиепископот г.г. Стефан:Продолжи ги богољубивите и родољубивите дела

Архиепископот г.г. Стефан:Продолжи ги богољубивите и родољубивите дела

    Со денешниов чин, преку Светиот Дух, врз тебе се изли љубовта Божја[6], и тој дар ќе ти помага со љубов да им служиш на луѓето и да ги исполнуваш задолженијата...

Партениј Епископ Антаниски и Игумен Бигорски:Да си биде епископ значи да се биде прв во служењето

Партениј Епископ Антаниски и Игумен Бигорски:Да си биде епископ значи да се биде прв во служењето

Да се биде епископ, преемник на апостолската благодат, значи да се биде прв не во превласта, не во некакви привилегии, туку во одговорноста и во служењето на другите за добро,...

О.Бобан Митевски: Долгоденствувај владико свет, Преосветен епископе Антаниски, г. Партениј

О.Бобан Митевски: Долгоденствувај владико свет, Преосветен епископе Антаниски, г. Партениј

Денес беше сецрковно торжество, радост за дојдените заради љубовта во Христа... Радост долгоочекувана, желба кој тивко тлееше во посакувањата на илјадници наши браќа и сестри христијани. Се се радуваше. Толку...

Митрополит Струмички Наум: Првенство по чест (11.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Првенство по чест (11.07.2020)

Нема таков голем грев пред Бог каков што е духовниот геноцид што се врши над нашата света Црква. Да имаш власт да сврзуваш и да разврзуваш и на небото и...

Митрополит Струмички Наум:  Умно-срдечната молитва – критериум на вистинско богословие (07.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Умно-срдечната молитва – критериум на вистинско богословие (07.07.2020)

Теологија без умно-срдечна молитва е повеќе технологија, т.е. умешност, односно техника на составување и вообликување на мислата и на зборот, отколку богословие, отколку Божјо слово; повеќе знаење што произлегува од...

 Митрополит Методиј Златанов: огромна е човечката жед за љубов

Митрополит Методиј Златанов: огромна е човечката жед за љубов

Во духовната пустина на овој суетен свет, на ова место на нашето исконско туѓинување, огромна е човечката жед за љубов. Дури и се навикнуваме да живееме без внимание кон себе...

Митрополит Европски Пимен (03.07.2020)

Митрополит Европски Пимен (03.07.2020)

Да си споменеме за да поверуваме во она дека сė што е соединето со Бога е спасено, та освестеното да го примениме во нашите животи. Да престанеме да ги распнуваме...

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (04.07.2020 )

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (04.07.2020 )

Исто така, извршен e и Литургискиот (Евхаристиски) збор, и тој е збор во сила; извор на слово во сила, кое повторно и повторно го обновува светот; затоа што Христос е...

О. Жарко Ѓорѓиевски ✥Беседа за св. Наум Охридски✥  (03.07.2020)

О. Жарко Ѓорѓиевски ✥Беседа за св. Наум Охридски✥ (03.07.2020)

Свети Наум бил мудар учител, единствен раководител на монасите, решителен подвижник, чудотворен молитвеник и духовник. Тој постојано работел на преводи на светото Писмо и другите богослужбени книги од грчки на...

« »