логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 3.angeli.so.truba

04/02/2020

Првото слово на Господ, односно кога ја започна проповедта Своја, беше: „кајте се и верувајте во Евангелието“.1 Не рече „се покајавте“, туку рече „кајте се“, нешто коешто значи дека покајанието е за сите нас поставка за цел живот. Затоа светиот Григориј Палама во беседата за навечерието на Водици вели дека: „Покајанието е почеток, средина и крај на уредувањето на христијанскиот начин на живот“.

И колку повеќе некој ја чувствува грешноста си, толку и се кае подобро и повеќе. И затоа го гледаме овој голем знак – тајна може да каже некој – во животот на светителите коишто иако имаат стигнато многу блиску до Бога, сепак имаат едно вистинско покајание, еден покаен дух кој нѐ изненадува, зашто ние ја гледаме светоста на нивниот живот, но и крајното смирение и големото покајание нивно.

Трајно дело на Христијаните е покајанието. И трајно дело на монахот е покајанието. Затоа, отци, дојдовме овде во пустината за да покајанието стане основа на животот наш. Главното дело ни е тоа, сѐ друго е второстепено. И само кога сето останато се интегрира во тоа главно дело на покајанието има цел и значење.

Вчера ги дадовме со благодатта Божја службите3. Овие ги зедовме за да и тие бидат еден пат на покајание, еден начин со којшто во послушанијата ќе го изразуваме покајанието, но ќе се стремиме преку благоговеен подвиг на послушанијата да ја живееме суштината на покајанието.

Затоа би сакал денес да Го помолам Бога да нѐ просветли сите, никогаш да не бега од нашиот ум, тоа коешто го истакнав, дека главното наше дело е покајанието. И секој ден да е подлабоко покајанието, поцелосно покајанието, попријатно на Бога покајанието. И колку се покајува некој, толку чувствува потреба да и повеќе треба да се покае. И Бог да нѐ исчува да не се приврземе со други работи второстепени, уште и во монашкиот ни живот, кои ќе ни направат да ја изгубиме главната наша цел и погледот на покајанието ни.

Затоа целото уредување на монахот, и облеклото негово и односот негов со другите, и молчењето негово и самопоттикот и свртеноста кон себе, сите овие се белези на душа која се кае. И монахот може да е надворешно монах, но внатрешно доколку го нема покајанието, не е монах.

Затоа отци, многу ве молам правејќи послушание на проповедта на Спасителот наш “покајте се, се приближи Царството Небесно“4 подвизувајте се и вие и јас. Да се подвизуваме и да сме сите ние секогаш монаси во покајание. Тогаш ќе Му благодариме на Бога, и тогаш и братството наше ќе е покајно братство, и тогаш ќе ја има и благодатта Божја братството ни, и тогаш ќе го помогни светот. Затоа што не претстоиме ние монасите да го помогнеме светот ниту со беседите, ниту со книгите, ниту со било што од овие. Со покајанието наше ќе го помогнеме.

Ако ние се покаеме тајно, Бог ќе благословува и ќе закрепнува. И ќе ги помогне и другите луѓе коишто и тие ја чекаат од нас оваа работа - примерот на покајанието. Затоа и Светите Канони велат дека монахот е оној којшто врежува во светот, имено, покажува пример на покајание.5

Ако денес светот е во потешкотија да се приближи на Христа, потешкотува зашто му недостига покајанието. Ако денес богословите наши – некои од богословите – гледаме дека не можат да го сфатат подлабокото значење на Православната теологија, тоа се должи на тоа, дека исто така недостасува покајанието. Ако Црквата нема толку одлучувачко присуство во светот, тоа се должи дека луѓето во Црквата не сме луѓе на покајанието.

Затоа значи, проповедта на Господ наш не е само за оние коишто се надовр од Црквата, но е и за нас коишто сме внатре во Црквата и внатре во монаштвото.

Господ го чека од сите нас тоа што Му е поблагоугодно Нему и поцелосно покајание.


 

1 Марко 1,15

2 Γρηγορίου Παλαμά έργα, 'Ομιλία ΝΘ', «Περί τών κατά το θείον Βάπτισμα τελουμένων...», ΕΠΕ, Θεσ/νικη 1986, τόμ. 11, σελ.480.

3 На почетокот на секоја година се воспоставуваат послушанијата не секој брат, со кои ќе се занимава трајно во текот на целата година.

4 Мат. 4,17

5  Βλ., μγ’ κανών της  ΣΤ’ Οίκουμενικης Συνοδου, εν Αγ. Νικοδημου Αγιουρείτου, Πηδάλιον, εκδ. Β. Ρηγοπουλου, Θες/νίκη 1982, σελ. 259.

3.angeli.so.truba

По молитвите на блажениот старец Георгиј, Господи Исусе Христе, помилуј не!



Превод: сестринството на манастирот

 

Извор: https://www.manastirslepche.mk/novost/za-pokajanieto-arhimandrit-georgij-kapsanis/

 





Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…
Јануари 29, 2020
3.angeli.so.truba

Живот во служба на Бога и на луѓето

Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат целосно легитимирање на македонското црковно и духовно наследство. Дедо Стефан е ревносен борец за македонскиот јазик што неизмерно го сака и постојано го збогатува. Еве…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 746
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…

Свети Антониј Велики: Кој е ѓаволот и кога напаѓа...?

А кога ќе се всели Божјиот Дух, Он ги успокојува, им дава да го вкусуваат спокојот во…

Беседи

Архиепископот г.г. Стефан:Продолжи ги богољубивите и родољубивите дела

Архиепископот г.г. Стефан:Продолжи ги богољубивите и родољубивите дела

    Со денешниов чин, преку Светиот Дух, врз тебе се изли љубовта Божја[6], и тој дар ќе ти помага со љубов да им служиш на луѓето и да ги исполнуваш задолженијата...

Партениј Епископ Антаниски и Игумен Бигорски:Да си биде епископ значи да се биде прв во служењето

Партениј Епископ Антаниски и Игумен Бигорски:Да си биде епископ значи да се биде прв во служењето

Да се биде епископ, преемник на апостолската благодат, значи да се биде прв не во превласта, не во некакви привилегии, туку во одговорноста и во служењето на другите за добро,...

О.Бобан Митевски: Долгоденствувај владико свет, Преосветен епископе Антаниски, г. Партениј

О.Бобан Митевски: Долгоденствувај владико свет, Преосветен епископе Антаниски, г. Партениј

Денес беше сецрковно торжество, радост за дојдените заради љубовта во Христа... Радост долгоочекувана, желба кој тивко тлееше во посакувањата на илјадници наши браќа и сестри христијани. Се се радуваше. Толку...

Митрополит Струмички Наум: Првенство по чест (11.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Првенство по чест (11.07.2020)

Нема таков голем грев пред Бог каков што е духовниот геноцид што се врши над нашата света Црква. Да имаш власт да сврзуваш и да разврзуваш и на небото и...

Митрополит Струмички Наум:  Умно-срдечната молитва – критериум на вистинско богословие (07.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Умно-срдечната молитва – критериум на вистинско богословие (07.07.2020)

Теологија без умно-срдечна молитва е повеќе технологија, т.е. умешност, односно техника на составување и вообликување на мислата и на зборот, отколку богословие, отколку Божјо слово; повеќе знаење што произлегува од...

 Митрополит Методиј Златанов: огромна е човечката жед за љубов

Митрополит Методиј Златанов: огромна е човечката жед за љубов

Во духовната пустина на овој суетен свет, на ова место на нашето исконско туѓинување, огромна е човечката жед за љубов. Дури и се навикнуваме да живееме без внимание кон себе...

Митрополит Европски Пимен (03.07.2020)

Митрополит Европски Пимен (03.07.2020)

Да си споменеме за да поверуваме во она дека сė што е соединето со Бога е спасено, та освестеното да го примениме во нашите животи. Да престанеме да ги распнуваме...

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (04.07.2020 )

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (04.07.2020 )

Исто така, извршен e и Литургискиот (Евхаристиски) збор, и тој е збор во сила; извор на слово во сила, кое повторно и повторно го обновува светот; затоа што Христос е...

О. Жарко Ѓорѓиевски ✥Беседа за св. Наум Охридски✥  (03.07.2020)

О. Жарко Ѓорѓиевски ✥Беседа за св. Наум Охридски✥ (03.07.2020)

Свети Наум бил мудар учител, единствен раководител на монасите, решителен подвижник, чудотворен молитвеник и духовник. Тој постојано работел на преводи на светото Писмо и другите богослужбени книги од грчки на...

« »