Св. Никодим Aгиорит: Строгото судење на ближниот
Они
е κои осудуваат не ја гледаат основата за тоа деκа се наговорени од злиот дух и
најчесто тој ни прикaжувa лaжно гледиште зa другите.
A пaк aко некогaш имaш потребa дa осудиш некого,тогаш сети се κој има прaво дa суди.



И не се појавува ли прашањето, зошто Господ така ги соединил Своите двајца избраници тука, на земјава? Не со едно ли срце, со еден ум живееле тие, иако во различно време и различни услови, не едно ли исполниле дело, живеејќи на земјата, за да се соединат и во вечноста и на земјата во споменот на луѓето? Да погледнеме подобро на нивниот живот, и да нацрпеме од
Оваа фотографиа ме испровоцира да го напишам она за што долго време сакам да прозборам, а тоа е безумна потрага на лугето по долг живот, притоа забораваjки дека ни влакно од косата нема да ни падне без Божjо допуштение.
Словото Божјо нѐ учи, a и искуството го потврдува тоа, дека не сме господари ниту на својот живот, ниту на својот имот. Ние сме тука времени управители на времено доверените ни блага. Поставени сме не по наша волја во еден привремен престој во големата необична сечовечка чекална.
Но, ако човекот сфати дека неговиот пријател многу сака кајсии, ќе се преправа дека не му се допаѓаат и ќе изеде само една, велејќи: ’Те молам, земи ги сите овие кајсии, јас не ги сакам. Всушност, ме боли стомакот и не сакам повеќе да јадам’. Таквиот човек поседува Божествена правда и повеќе сака по човечките мерила да биде неправеден кон себе и да се жртвува за да 
Пред повеќе од 15 години еден случај кога кај нас дојде аџија од Бугарија и му рече на старецот Порфириј: „Оче, животот не е сладок. Благослови ме да се обесам “.
Јас стоев во црквата, а таа – во ходникот. И поклони правеше не кон храмот, туку кон мојата келија. Отпрвин се зачудив, но потоа се сетив, дека над влезот од келијата, кај мене стоеше една малечка, залепена на штичка, икона од Света Троица. Кога се поклонивме и по третпат со зборовите: „И Светиот Дух“,


Ниту едниот, ниту другиот не дејствуваат во овој свет самостално, туку ги советуваат луѓето, а луѓето имаат слобода да одберат, дали ќе одат кон светлината или кон темнината. Така да, не гледајте во небото да видите ангели, ниту на земјата да видите демони, туку гледајте во огледало.
Логиката (Разумот) со која располагаат луѓето е единствената алатка со којатие се обидуваат да дадат толкување на светот (космолошка интерпретација), човекот (антрополошка интерпретација) или својот претпоставен Бог (теологија).Како што знаеме, има толку верзии колку што има и филозофи кога станува збор за знаењето за Бог
Не треба да се плашиме од надворешниот непријател, нашиот најопасен непријател е затворен во нас самите. Затоа и се води непрестајна борба во нас. Ако одржиме победа во оваа борба, сите надворешни борби ќе бидат лесни за нас. Тогаш Христовиот војник секогаш ќе биде спокоен и сѐ ќе му биде покорно.
Едно објаснување би било дека многу малку животи Му се предаваат на Бог; многу малку луѓе Му дозволуваат на Христос целосно да владее со нивниот живот – и тие не се попречени од стравот на забраната, туку од измамничката лага на самољубието, која како плевел расте во нивата на животот.
Сите тие нешта се вистинити само поради една причина и на еден начин – ние луѓето сме дар и откровение еден за друг и така другиот навистина може да стане твој дел и ти негов дел. Тоа е таа голема тајна, да бидат сите едно – се зборови на Христос – како што ние сме едно. Да си едно со другиот е стравично – после тоа не смееш да го повредиш, туку можeш само да му чиниш добро. Кој би зел пила за самиот да си ја исече раката?
Жената одговори: па бидејќи тој е духовен отец, тоа се подрзабира (дека Бог преку него ќе ни ја открие Својата волја); мислам дека нема потреба да се молиме за она што е така јасно.
Дионисиј Ареопагит























