логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

 ИНТЕРВЈУ : КОГА СОНОТ СТАНУВА ЈАВЕ - Поручник Ива Матиќ, прва жена воен пилот во Македонија


Сонувам да пилотирам со руски хеликоптер


Во Армијата се пронајдов бидејќи ми се допаѓаат работите кои се помалку карактеристични за другите професии, а тоа се редот, дисциплината и почитувањето на хиерархијата

Мотивот да станам пилот ми бил голем отсекогаш, па во моментите на слабост си велев дека можам да ги совладам препреките. Верував во себе и сметам дека доколку човек сака да успее, да го оствари сонот, мора да биде упорен, истраен, храбар и да вложи многу труд. Тоа, според мене, е формулата за успех


Ива Матиќ е првата жена-пилот на АРМ која неодамна беше промовирана во поручник. Ведра и енергична личност која за професијата зборува со неверојатна живост и жар во очите на човек кој го остварил својот сон. Обуките за пилот ги поминала во кокпитот на бел 2066, во кој поминала 130 часа летање и околу 30 часа во авионот злин 2421".

Слаба точка и се хеликоптерите и во наредниот период ќе се обучува за транспортниот хеликоптер ми-17", кој и е вториот омилен хеликоптер по рускиот к-50", во кој сонува да седне. За неа летањето е живот и многу интересна професија, во која очекува во иднина да има и колешка пилот.

За кариерата и остварувањето како мајка вели дека корелацијата мајка, офицер-пилот и дете ќе биде комплексна, но се се може кога се сака.

Што значи за Вас да се биде прва жена воен пилот на АРМ и какво е чувството да се биде млад поручник?

- Да се биде прва жена воен пилот на АРМ е голема чест и гордост. Не знаев дека немало жена воен пилот кога дознав дека ќе има конкурс за воени пилоти. Тоа за мене беше уште поголем предизвик, да успеам да бидам првата жена во една доминантна машка професија. Официјално во чин поручник бев промовирана минатата недела и секако, голема е гордоста, честа и одговорноста да се носи чин и униформа на АРМ. Во Армијата се пронајдов бидејќи ми се допаѓаат работите кои се помалку карактеристични за другите професии, а тоа се редот, дисциплината и почитувањето на хиерархијата. Дисциплината е моја карактерна особина, која и порано ми помогна во смисла на обврските кои ги имав на ФЕИТ, а и општо, во животот.

Дали отсекогаш Ви било желба да бидете пилот и конкретно, дали сакавте исклучиво да бидете воен пилот?
- Отсекогаш сакав да летам. Во текот на средното образование кога почнуваме да созреваме и да се пронаоѓаме ми се појави токму оваа желба, да бидам пилот. Подоцна желбата стана поконкретна. Се распрашував каде на Балканот има факултет за пилоти, но моите финансиски не можеа да ме поддржат за да го продолжам образованието како пилот. Така, продолжив со мојата втора љубов, се запишав на Факултетот за електротехника и информациски технологии. Во последната година од студиите почнав на некој начин да се доближувам до авијацијата преку некои изборни предмети кои беа поврзани со истата. Дури и дипломската работа ми беше тесно поврзана со авијацијата. Конкретно, таа беше на тема управување на автономен хеликоптер, што е малку контрадикторно со професијата пилот, но, секако, ја направив од љубовта кон авијацијата. Потоа беше објавен конкурсот за обука на пилоти, на кој се пријавив. Хеликоптерите отсекогаш ми биле слаба точка, бидејќи ми се поголем предизвик, поманеврабилни се, можат да летаат ниско и бараат побрзи реакции. Најмногу го сакам ниското летање, на 15-20 метри и летањето во ноќни услови со визир, кое воопшто не е едноставно. Друго што ми се допаѓа кај хеликоптерите е тоа што може да се видат прекрасни пејзажи што не би можеле да ги доживеете со авион. Со летовите ја видов нашата република од поинаква перспектива, која неспорно ме воодушеви. Чувството кога првпат полетав со хеликоптерот не може да се опише со зборови. Никогаш не ми било страв од височина, но сепак, кога влегов во кабината се плашев да не покажам страв кога пилотот би направил некоја остар маневар во воздух. Како што полетавме ме обзеде едно прекрасно чувство на исполнетост, адреналин и во тој момент сфатив дека тоа е живот. Веднаш по полетувањето се чувствував многу пријатно и целиот страв и трема исчезнаа.

На каков прием наидовте во семејството кога првпат покажавте интерес да се вклучите во Армијата, имајќи предвид дека војската важи за машка професија?
- На почетокот наидов на мал отпор кај моите родители, но повеќе кај мајка ми, бидејќи таа е плашлива по природа. Татко ми, од друга страна, е воено лице и знае како стојат работите во АРМ. Тој пред да пројавам желба за војска ме гледаше како електроинженер, бидејќи и тој самиот е тоа. Потоа кога се пријавив и кога видоа дека навистина го сакам тоа, кога ја видоа мојата мотивација, безрезервно ме поддржаа и знаеја дека можам да успеам. Татко ми ме подготвуваше за тоа што ме чека во Армијата, дека тоа е машки свет во кој треба навистина да покажеш истрајност и одлучност за да успееш, што нема да биде едноставно, но сепак, остави сама да се здобијам со потребното искуство. Не ми беше необично дека е професија во која доминираат мажите, бидејќи и на факултетот мнозинството студенти беа машки и сите ми беа добри другари. Не почувствував никакви тешкотии, колегите ме гледаа апсолутно рамноправно и немаше никакво подвојување.

Дали родителите ги загрижуваше помислата дека покрај тоа што сте во војската, Вашата должност нема да биде на земја?
- Да, како и секои родители, на почетокот беа скептични, но како што изминуваше селекцијата загриженоста исчезнуваше.

Како Ви помина обуката во Центарот за обука за пилоти? Од што се состоеше, колку беше тешка, како се согласувавте со колегите и колку жени беа вклучени во неа?
- Конкурсот излезе при крајот на март 2012 година. Тогаш се пријавив, а подоцна бевме повикани на здравствени прегледи. Потоа требаше да покажеме основна физичка подготвеност, а по нив следуваше тестот по англиски јазик. Овие три дела беа лесниот дел од селекцијата. Во Центарот за обука на пилоти бевме подложени на психолошки тестови и селекција на кандидатите на земја. Првиот дел од таа селекција се состоеше од решавање различни логички задачи на компјутер, а во вториот дел решавање логички задачи, но во група. Третиот дел беше интервју со психолози од Македонија и од Израел. Кога го поминавме овој дел, имавме поригорозни здравствени проверки, по кои дојдовме до селекција во воздух. Првиот дел од оваа селекција беше подготовка на земја, потоа имавме летови во воздух. Во последните летови влегуваат најсериозните кандидати, од кои се издвојуваат идните пилоти. По поминувањето на селекцијата се вративме во Центарот за обука на пилоти и продолживме со летови на авионот од тип злин" и теоретска обука. Тоа е првиот дел од трите дела на обуката. Вториот дел е основниот курс за хеликоптери, каде што имавме теоретски предмети и пракса, а третиот дел е напредна фаза на хеликоптери, каде што акцентот е даден на летањето, усовршување на техниките и посложени задачи. Со колегите одлично се согласуваме, веднаш ме прифатија и сега веќе сме како едно семејство. На почетокот на конкурсот имаше 12 девојки.


Дали имаше некакви тешкотии кои ве натераа да се посомневате во себеси и во својот сон?

- Знаев дека ова е тоа што го сакам и дека нема да се откажам без разлика на се и затоа не се плашев воопшто. Имаше тешки моменти на почетокот во совладувањето на техниката на летање на хеликоптерот. Сепак, отсекогаш мотивот да станам пилот ми бил голем и во тие моменти на слабост си велев дека можам да ги совладам препреките. Верував во себе и сметам дека доколку човек сака да успее, да го оствари сонот, мора да биде упорен, истраен, храбар и да вложи многу труд. Тоа, според мене, е формулата за успех.

Стефан Рашковски -Вечер



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Наука и Култура

Мај 10, 2020
3.angeli.so.truba

Емануел Рембер: Читањето е убава мрзеливост и вистински лек

-Чудно е тоа што изолацијата ја доживувам како миг во кој сè е замрзнато. Секако дека сè уште пишувам дневник. Но, во суштина малку пишувам. По неколку реченици на врвот од изолацијата. Ме обзема некое нерасположение. Оваа нова состојба ме води кон некоја…
Април 29, 2020
3.angeli.so.truba

„Ако има волја има и начин“ – Џорџ Бернард Шо

Бидете секогаш чисти. Бидејќи вие сте прозорот низ кој го гледате светот. Демократијата е процес кој ни гарантира дека никој нема да владее подобро од тоа што заслужуваме. Кога човек сака да убие тигар, тоа се нарекува спорт. Кога тигар сака да убие човек,…

Вангел Наумовски уметник кого Салвадор Дали го нарече „сликар од бајките“

Апр 06, 2020 Ликовна уметност 319
3.angeli.so.truba
Со името на охридскиот сликар Вангел Наумовски (22. 3. 1924, Охрид – 13. 6.2006, Охрид),…

Мала Историја на Христијанството и на Светот

Јан 12, 2020 Друго од култура 785
Mudreci.pustina1
Св Јован Крстител е дете на Првосвештеникот Захарије и Елисавета. Захарие веднаш беше…

Скопје и Истанбул се среќаваат во јазикот, литературата, историјата

Ное 24, 2019 Литература 1016
7.Vselenski.sobor
– Градовите ја имаат функцијата на поврзување луѓе, вери и народи, како и нивните…

Беседи

 Митрополит Методиј Златанов: огромна е човечката жед за љубов

Митрополит Методиј Златанов: огромна е човечката жед за љубов

Во духовната пустина на овој суетен свет, на ова место на нашето исконско туѓинување, огромна е човечката жед за љубов. Дури и се навикнуваме да живееме без внимание кон себе...

Митрополит Европски Пимен (03.07.2020)

Митрополит Европски Пимен (03.07.2020)

Да си споменеме за да поверуваме во она дека сė што е соединето со Бога е спасено, та освестеното да го примениме во нашите животи. Да престанеме да ги распнуваме...

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (04.07.2020 )

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (04.07.2020 )

Исто така, извршен e и Литургискиот (Евхаристиски) збор, и тој е збор во сила; извор на слово во сила, кое повторно и повторно го обновува светот; затоа што Христос е...

О. Жарко Ѓорѓиевски ✥Беседа за св. Наум Охридски✥  (03.07.2020)

О. Жарко Ѓорѓиевски ✥Беседа за св. Наум Охридски✥ (03.07.2020)

Свети Наум бил мудар учител, единствен раководител на монасите, решителен подвижник, чудотворен молитвеник и духовник. Тој постојано работел на преводи на светото Писмо и другите богослужбени книги од грчки на...

Митрополит Струмички Наум: Слово за фарисеите (03.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Слово за фарисеите (03.07.2020)

Кој им е проблемот на фарисеите, тогашни, денешни и на сите времиња? Тоа што постојано бараат грешка; но не баш кај секој, туку посебно кај оној на кого се фиксирани....

Митрополит Струмички Наум: Како да ја достигнеме молитвата на срцето (01.07.2020)

Митрополит Струмички Наум: Како да ја достигнеме молитвата на срцето (01.07.2020)

И најважно од сѐ е – на секое зло да враќаме со добро, со љубов. За да ни биде дозволено да ја кажуваме оваа молитва треба и во мислите и...

О.Методиј Митановски: Беседа за 3-та недела по Педесетница

О.Методиј Митановски: Беседа за 3-та недела по Педесетница

Важно е да напомнеме дека и покрај големите и епохални откритија на науката, животот на денешните луѓе не ѐ подобар. Напаротив создаден ѐ кај луѓето страв и немир, наместо радост...

Митрополит Струмички Наум: Кој се гневи, без причина, на братот свој (27.06.2020)

Митрополит Струмички Наум: Кој се гневи, без причина, на братот свој (27.06.2020)

И така, не оди да се причестуваш со Светите Тајни Христови ако не си побарал прошка од братот свој, ако не си му одговорил со љубов или ако не си...

Митрополит Струмички Наум: Умно-срдечната молитва – критериум за вистинско мачеништво (24.06.2020)

Митрополит Струмички Наум: Умно-срдечната молитва – критериум за вистинско мачеништво (24.06.2020)

Наравоучение: православната психотерапија прави разлика меѓу искушенија што ни се случуваат затоа што душевно оздравуваме (очистување на срцето од страстите) или сме доволно здрави (просветлување на умот), од искушенија што...

« »