логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 3.angeli.so.truba

НЕВИДЛИВА БОРБА

Преподобен Aрсениј Бока (1910 -1989) јеромонах, еден од исповедниците за време на комунистичкиот период во Романија. Дипломирал на Богословската академија во Сибиу и на Институтот „Беле Арте" во Букурешт, а истовремено студирал и медицина на Медицинскиот универзитет во Букурешт. По четири месеци поминати на Света Гора, стапил во манастирот Бранковејану, во Самбата де Сус, каде што бил игумен до 1948 Година, а потоа бил преместен во манастирот Прислоп. Во мај 1959 година бил изгонет од манастирот од страна на тогашната власт и неколкупати бил затворан. Откако бил ослободен, не му било дозволено да служи и бил под постојан надзор па Секуритате. Бил исклучително харизматична личност - додека живеел во манастир кај него за совет доаѓале по илјада луѓе дневно, а на неговите Литургии присуствувале и до десет илјади луѓе. Се упокоил на 28 ноември 1989 година.

„МИЛОСТИВ НЕПРИЈАТЕЛ И ПОДМОЛЕН ПРИЈАТЕЛ"

Еднаш кога непријателот на нашето спасeние е поразен од совладувањето на првата и најлесна пречка што тој ја поставил на патот на Божјите воини, гордоста нема да му дозволи да се предаде. Тој поставува втора пречка, користејќи ги телесните гревови, а особено похотата на телото. Телото моли за милост кога ја започнува својата битка за спасение; ова е малигната жалба на бесмртноста. Тоа не смее да се слуша. Мора да биде уништено, во корен, за природата повторно да стане чиста. Поради тоа, Светите отци го нарекуваат телото „милостив непријател и подмолен пријател". Во текот на своето небрежно однесување кон своето спасение, телото ќе се истроши во похот и страсти, во разврат што ќе го распушти, кој ќе му ја одземе контролата на умот или, подобро речено, ќе го тргне умот од неговото управување над телото. Телото тогаш се бунтува против умот и го измачува на сите можни начини. свртувајќи го против Бог, „бидејќи телесното мудрување е непријателство против Бог; на законот Божји тоа не му се покорува. ниту, пак, може". Поради тоа, секој од нас носи бреме на својот грб - нашето тело. Од оваа состојба до состојбата да го направиме нашето тело храм или Црква на Светиот Дух мораме речиси постојано да водиме војна, во текот на сиот живот. Со оглед на тоа дека телото по природа е глуво, слепо и немо, не можеме да го прилагодиме, освен преку работа и глад, кои мораме да ги практикуваме разумно, на начин што е безбеден за нашето здравје. Гладта и работата го скротуваат телото, и тоа повеќе не Му е непријател на Бог. Молитвата и постот го истеруваат злото на похотата и гневот од телото. Гладта ги скротува ѕверовите.
Најмногу се препорачува битката да се води под раководство на опитен свештеник, кој е способен да ги процени нивото, потребата и силата што му се потребни на секој човек за да остане на патот. Тоа значи дека постот мора да се прилагоди според возраста и здравствената состојба - иако постот оздравува многу луге - давајќи повеќе сила за борба со искушенијата. Постот бара умереност. Оние што се втурнале во пост без совет од свештеник да практикуваат умереност, заостануваат на патот на покајанието. Токму поради тие луѓе што брзаат во борбата со своите страсти, Светите отци укажуваат на умереноста како на најголема добродетел, покажувајќи дека многумина од оние што избрзуваат страдаат од премногу пост. Острастената љубов на луѓето кон нивните тела свртува многумина против нивниот духовник, нивниот свештеник. Иако непријателството може да трае кратко, оваа болест некои луѓе ги оттргнува од патот; други, пак, чиј ум е со повредена гордост, го избегнуваат својот духовник, иако совеста им вели дека не смеат да го прават тоа. Во време на смирение, кога секој е искушуван, дури и на овие луѓе им е дозволено да ја надминат втората пречка, наидувајќи на прифаќање во нивната потрага по спасение.

НЕЧИСТО ПОТОМСТВО

Свети Максим Исповедник самољубието го нарекува „првиот потомок на ѓаволот". Тоа е втората пречка што ѓаволот ја подигнува во нас: похотата на телото, што е, всушност, јадрото на гордоста. Спасителот побара од нас да одлучиме дали сме подготвени да се одречеме од себеси во такви моменти, велејќи: „Ако некој сака да врви по Мене. нека се одрече од себе. нека го земе крстот свој и нека оди по Мене" (Лука 9,23). Но, самоодрекувањето го вкусиле од опит само оние што го издигнале својот ум над суетните нешта, се одвоиле од овоземната љубов и ја насочиле својата љубов целосно кон Бог. Со други зборови, ако Бог му помогнал некому да се ослободи од овоземната љубов, Тој ќе му помогне и да се ослободи од врските на самољубието.
Кога со цело срце искрено сакате да ја поминете втората пречка - гревовите на умот, пречка што прави да верувате дека вие сте центарот на универзумот, Бог ја зголемува Својата љубов кон вас. Како резултат на тоа, колку повеќе расте вашата љубов кон Бог. толку поголема станува пречката. Навистина, само Божјата огнена љу6ов може да го уништи човековото телесно самољубие, украсено со гордост, и да го претвори во пепел. согорувајќи го во пламенот на смирението. Вообичаено, не можеме да предвидиме на какви големи опасности може да не изложи самољубието, но можеме да станеме свесни за нив преку согледувањето на грижата што Бог ја покажува кон нас, Кој ни помага во избавувањето и дозволува да не снајдат страдања и маки, се додека не ни се смачи од самољу6ието и не сфатиме дека се овоземно е одвратно; инаку, нема да можеме да умреме за себеси, за да живееме за Бог. Од таа причина, сите Отци бегале од земната слава и биле подготвени да претрпат дури и срам и навреди од други луѓе, и на тој начин го убивале подмолниот изданок на ѓаволот, а ја привлекувале Божјата милост.
Оние што се избавуваат од внатрешната заплетканост во самољубието преку прифаќање на Божјиот дар. и кои ја исповедаат верата. се како странци и туѓинци на оваа земја. Оти, „затоа и воздишуваме, копнеејќи да се облечеме во своето небесно живеалиште" (2 Кор. 5, 2). Поради тоа, мудро употребувајќи го нашето расудување, мораме да го совладуваме телото и да ги умртвиме неговите грешни дела. Зборовите на нашиот Спасител го посведочуваат тоа: „КОЈ ќе ја запази душата своја, ќе ја загуби, а кој ќе ја загуби душата своја заради мене, ќе ја зачува" (Матеј 10, 39). Оттука, сфаќаме дека човекот што повеќе живее по телото отколку по духот ќе го изгуби својот живот. Истите зборови ги слушаме кажани и на друг начин: „Зашто, кој сака да ја спаси својата душа, ќе ја загуби; а кој ја загуби својата душа заради Мене и Евангелието, тој ќе ја спаси" (Марко 8, 35). Душата има и острастена страна, која, навикната на лошите навики на телото кое живее небрежно, е силно приврзана за своземните задоволства и не сака телото да умре, туку напротив, посакува овој привремен живот да трае вечно. Можеби ова е причината зошто Бог создал толку немирен живот, за на крај човекот да се умори од него. Посиромашните луѓе се многу посреќни од побогатите, бидејќи се ослободени од задоволствата на животот. Богатиот човек вели: „Душо, ти имаш многу добра, приготвени за многу години; јади, пиј и весели се“. Поради тоа, Бог го нарекол „безумник" (Лука 12. 20). Затоа, за да бидеме спасени, мораме да се ослободиме од наклонетоста на душата да биде проголтана од телесни страсти. богатства и овоземни нешта, кои ќе останат овде. Доколку не ја уништиме оваа наклонетост кон овоземното, ќе ја загубиме нашата душа.
Но, се уште не сме ги избегнале замките, бидејќи постојат и луѓе кои со постојан подвиг ја очистуваат својата душа од страстите - а душата си има свои страсти: свое мислење, суета и гордост. Ако човекот се ослободи од овие лажни радости, наместо нив Бог ќе им подари вистински небесни радости. Сега, откако душата е очистена, доаѓа нова опасност: да се вљубиме во нашата душа до толкава мера што таа слабее и на крај станува изгубена. Прекумерна радост, дури и за вистински небесни дарови, може да причини да заборавите дека се уште не сте излегле од ова царство на искушенија. Но, спасената душа е душа која повеќе не живее за себе. туку за бог; тоа е избавена душа која не живее во овој свет. Целото постоење на душата со љубов што извира од неа се одвива околу Бог. Бог прави душата да заборави на своето постоење. а кога душата се враќа во овој свет, таа почнува да се мрази себеси. Свети Јован Богослов ни дава точен поглед на оваа трета фаза од борбата со себеси, следејќи ги божјите зборови: „Кој ја сака душата своја, ќе ја загуби; а кој ја мрази душата своја на овој свет, ќе ја запази за живот вечен" (Јован 12, 25). Ако духовно светиме како сонце, нешто што им се случува само на неколкумина, треба да се потсетиме на нешто: ние, како човечки битија, не му припагаме на овој свет и не треба да ја трошиме својата љубов на овоземни нешта. Кога ќе дојдеме до таков заклучок, тогаш Божјата љубов гори во нас, а ја изгорува и втората пречка што стои на патот што не враќа Дома. Оние што ја презеле контролата над сите свои човечки сили и ги обединиле истите, пренасочувајќи ги од ОВОЈ свет кон Бог, тие ги освоиле и светот и себеси.

превод од англиски: Крум Велков

 

Избор:

ПРЕМИН бр.141/142

 

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Беседи

Жарко Ѓорѓиевски: Беседа,13. октомври 2024 година

Жарко Ѓорѓиевски: Беседа,13. октомври 2024 година

Како што постојат места на земјата на кои успева само еден вид растение и нема такви други места на кои истото растение би растело, така и во Црквата Христова постои...

 Aрхим. Георги Капсанис: ВО ЗНАК НА НАШАТА ЉУБОВ

Aрхим. Георги Капсанис: ВО ЗНАК НА НАШАТА ЉУБОВ

Незамисливо е да се биде христијанин без подвиг и крст. Оној што води лесен живот не може да се нарече христијанин. Некои луѓе отсекогаш верувале дека христијанин е оној кој...

Отец Александар Шмеман: Воздвижение на Чесниот Крст

Отец Александар Шмеман: Воздвижение на Чесниот Крст

Тоа бил празникот на христијанското царство, кое се родило под закрилата на Крстот, во денот кога царот Константин го видел Крстот над кој пишувало:: „Со ова ќе победиш…” Тоа е...

Митрополит Софрониј - ПРОПОВЕД ЗА РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Митрополит Софрониј - ПРОПОВЕД ЗА РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Во Ветената земја - Палестина, дадена на израилскиот народ од Бога, во планините на Галилеја се наоѓа градот Назарет. Во тоа време тој бил толку непознат и малку важен, што...

Свети Јован Крстител беше испратен од Бог да ги повика луѓето на покајание

Свети Јован Крстител беше испратен од Бог да ги повика луѓето на покајание

Самиот тој, со својот начин на живот, е олицетворение на покајанието. И нормално, не би ни можел да биде повикан од Бог да проповеда покајание ако целата негова сила не...

БОГОРОДИЦА

БОГОРОДИЦА

„Испитувајќи што му е најпотребно на молитвеникот за да беседи со Бог, по кој пат доаѓа молитвата, Богородица го пронаоѓа свештеното тихување..., оддалеченост од светот, заборав на сè земно и...

Св. Јован Кронштатски - Слово на денот на Успение на Пресвета Богородица

Св. Јован Кронштатски - Слово на денот на Успение на Пресвета Богородица

И колку славно било Нејзиното успение! Со каква светлина сјаело Нејзиното пречисто лице. Колку прекрасно, неописливо, неспоресливо благоухание извирало од нејзиното пречисто, приснодевствено тело, како што пишува св. Дионисиј Ареопагит,...

Свети Лука (Војно - Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Свети Лука (Војно - Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Многу е важно правилно да разбереме и да ги запомниме зборовите на тропарот на великиот празник на Успението на Пресвета Богородица: „... По Успението не си го оставила светот, Богородице...’’.Нејзината...

Архива: Беседа на Преображението на Господ и Бог и Спасителот наш, Исус Христос – Свети Григориј Палама

Архива: Беседа на Преображението на Господ и Бог и Спасителот наш, Исус Христос – Свети Григориј Палама

А и зошто Господ, пред почетокот на Преображението ги избира најглавните од апостолскиот лик и ги возведува со Себе на гората? Секако, за да им покаже нешто големо и таинствено....

« »

Православен календар

 

13/11/2024 - среда

Светите апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј и Аристовул; Светиот маченик Епимах; Светиот маченик Никола Хиоски; Преподобните Спиридон и Никодим;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

О достославни ученици Христови,вие Бисерот го најдовте,радоста со родот човечки ја споделивте,со неа исполнети маките и прогоните за трици ги...

Тропар на св. Христови апостоли  Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Апостоли свети Христови,трагајќи по патот на слободата Христа го пронајдовте,со учењето за бесмртноста темнината на незнаењето ја осветливте,молете се о...

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Света девојко Анастасио,ние кои те прославуваме,срцата кон Небесата  ги подигнуваме,со солзи духовни радосно твоето име го повикуваме,моли се за нас...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная