логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


 Hristos.pantokrator.jpg

I. "ДА СЕ СВЕТИ ИМЕТО ТВОЕ"
— е првата прозба.

Божјото име, само по себе, секогаш е потполно свето, се вели во Светото Писмо, бидејќи Бог по Својата природа е свет (Лука 1,49; 3. Мој. 11, 45; 19,2; 1. Петр. 1, 16). Он е свет и сесвет. Посвет е од сите светии, како што Му пеат непрестано ангелите и архангелите, серафимите и сите небесни сили и Го слават велејќи: "Свет, свет, свет е Господ Саваот! Целата земја е полна со Неговата слава!" (Иса. 6, 3; Отк. 4,8).
Така, во зборовите "да се свети името Твое" е искажана основната мисла за славата Божја.
Ова е прва прозба во молитвата и уште на почетокот треба да се  научиме дека при нашето моление не треба да бараме ништо друго пред славата Божја, или најнапред да ја бараме славата Божја, а потоа се друго.
Преку Божјото свето име се извршуваат сите свети тајни и се осветуваат, бидејќи Бог е свет, сесвет и посвет од сите светии.
Тогаш, каква желба изразуваме со зборовите: "Да се свети името Твое"?
Ние со овие зборови молиме од Бога помош и бараме Он да помогне луѓето да го почитуваат Неговото свето име, па така Бог да се про-славува над се друго во светов. Значи, зборовите "да се свети името Твое" значат да се прославува името Божјо и да се благословува Господ Бог од "сите ангели Негови: — сите Негови војски, Негови служители... и сите Негови дела" (Псал. 102, 20-22).
Што значат зборовите "да се свети  името Твое"? Оние што ги  величаат царевите и господарите, спомнувајќи ги нивните титули и прославувајќи ги, не оти со тоа постануваат царевите — цареви, туку само се посведочува нивната вистинитост. Така и ние, со зборовите "да се свети името Твое", само ја соопштуваме Божјата светост.
"Да се свети" значи да се прославува. Ние можеме да Го прославуваме Божјото име. Свети Тихон Задонски вели: "Името Божјо е свето и без нашето прославување, но ние треба да се погрижиме тоа и во нас да се слави — да се свети."
Јасно е дека кон она што е свето, ние се однесуваме со стравопочит. Затоа зборовите "да се свети името Твое" треба да се разберат како повик: "Боже, стравопочит всади во моето срце!" "Да се свети Твоето име" значи: "Господи, всади страв Божји во нашите срца, бидејќи стравот Божји е извор на духовната мудрост и богоугодниот живот."
Блажени Августин овие зборови вака ги толкува: "Да се свети", значи да се почитува светоста и да не се презира. А ти кога го презираш Божјото име, на Бога не Му наштетуваш, туку себе си.
Децата го почитуваат и го слават својот татко. Така и Бог сака од нас ревносно да го почитуваме Неговото име.
Во десетте Божји заповеди се вели: "Не го изговарај напразно (односно непотребно), името на Господа твојот Бог" (Трета заповед од Декалогот).
Името ја претставува личноста, па така ние, ако го почитуваме името Божјо, значи Го почитуваме Бога.
"Да се свети името Твое" значи да биде свето и да не се презира Божјото име. Ако, пак, некој го презира името Божјо, тоа е погубно и ужасно за него, а не за Бога.
Страшно е за секој човек поединечно, како и за секој народ,  кој не Го почитува Бога и не Го прославува Неговото свето име.
А, Божјото име е свето и славно и без нашето прославување, но нашата христијанска должност ни налага, да се трудиме Бог постојано да се слави во нас и преку нас.
Како го правиме тоа? Еве како:
Името Божјо може "да се свети"
и на земјата — меѓу луѓето:
1) Со проповедање на верата во Бога;
2) Со ширење на вистинското богопознание преку распростра-нување на Божјото Откровение;
3) Објавувајќи им го на луѓето Светото Евангелие и правејќи го познато името Божјо на сите. На тој начин се зголемува меѓу луѓето бројот на оние, кои ќе го исповедаат името Божјо;
4) Со нашите молитви;
5) Со нашиот побожен живот,  кој претставува јавно огледало на Бога и Божјото име.
Затоа Свети Григориј Ниски рекол: "За мене најглавно од се е тоа да успеам со мојот живот да го прославувам името Божјо."
"Да се свети" значи да се прославува, односно Бог да не удостои да живееме чисто и преку нас да Го слават Бога сите луѓе. Бог бара свет живот за божјите луѓе, за крстените христијани, како што е речено во Светата Библија: "Бидете свети, бидејќи Јас сум свет". (1 Петр. 1, 16; 3. Мој. 19, 2).
Затоа Свети Јован Златоуст, овие зборови ги толкува уште и вака: "Господи, удостој не да живееме свето и чисто така што преку нас сите Тебе ќе Те слават и секој што ќе го види нашиот живот, ќе Ти вознесе хваление." А во Светото Писмо се вели: "Не лажете се: ни блудниците, ни идолопоклониците, ни прељубодејците, ниту ракоблудците,  ни мажеложниците, ниту крадците, ни користољупците, ни пијаниците, ниту хулниците, ни грабачите нема да го наследат царството Божјо" (1. Кор. 6,9-10).
Уште, името Божјо се свети и

 6) Со нашите добри дела,

со кои Го прославуваме Божјото име пред луѓето. Затоа е речено во Светото Евангелие: "Така треба да свети пред луѓето и вашата светлина, за да ги видат вашите добри дела и да Го прослават вашиот Отец небесни" (Матеј 5,16).
Блажени Теофилакт додава: "Нашиот живот, Господи, направи го таков што 6и бил во Твоја слава."
Како што со моите лоши дела Бог се хули, така со моите добри дела Он се прославува како свет.
Со зборовите "да се свети името Твое", ние бараме страв Божји, и како да велиме: — Оче небесни, направи со страв и љубов достојно да се  поклонуваме на Твоето име и да го славиме во нашите дела, слова и помисли.
Светителите и праведниците, пак, правеле да се свети името Божјо:
7) Преку нивните подвизи и чудотворства, како и преку мачеништвото кое го поднесувале славејќи го името Божјо.
Значи, Божјото име ќе се свети и прославува, ако сите наши работи и дела ги вршиме достојно во името Божјо.
Со зборовите "да се свети името Твое" ние се молиме да се свети Божјото име и кај оние што не веруваат во Христа Господа, па и тие да се обратат, да Го познаат вистинскиот Бог и да поверуваат во Него. Се молиме да се распространи вистинското богознаење меѓу луѓето и така сите луѓе да претставуваат едно Божјо семејство кое Бога ќе Го има за свој Отец.

Се молиме и за оние, кои се крстени христијани, а живеат нехристијански и со тоа хулат на верата и на Бога и го обесветуваат Неговото свето име. Тоа се оние, кои се "на изглед побожни, а од силата на Бога се одрекле", па поради нив "името Божјо се хули меѓу незна-бошците" (2. Тим. 3,5; Рим. 2,24). Преку овие зборови во молитвата ние бараме на таквите Бог да им помогне да го остават лошиот и грешен живот и да живеат побожно и чесно, па да може на тој начин и преку нив да се свети името Божјо.
Изговарајќи ги зборовите "да се свети името Твое" ние се молиме да биде прославувано и побожно почитувано името Божјо преку сите луѓе.
Тоа е израз на нашето чувство слично како кај децата кои природно го сакаат, го почитуваат и го слават нивниот телесен татко (родител). Но, при тоа, тие не се задоволни со тоа што нивниот татко ќе биде почитуван и славен во семеЈниот круг, туку сакаат тој да биде славен и почитуван од сите. Така е и со нашето одне-сување кон Бога — нашиот Татко (Отец). Ние не сме задоволни само од нашето почитување, туку сакаме Бог да биде почитуван и славен од сите и се молиме за тоа велејќи: "да се свети името Твое!"
Ние, христијаните, треба постојано да го прославуваме Божјото име со нашите мисли, со срцата наши и со сиот свој живот, па да засветлиме како вистинска духовна светлина пред луѓето (Матеј 5,16).
Онаму, каде што вистински не се прославува Божјото свето име, односно меѓу народите каде што не се почитува Бог, "луѓето се како волци и готови се да се изедат едни со други."

(Продолжува)

Подготви: Стојанка Тежак

Korica.Oce.nash.jpg
Автор: протоѓакон Ратомир Грозданоски - „Господовата молитва“
Издавач: “Магнат”- Скопје
Со благослов на Архепископот  Охридски и Македонски г.г.  Михаил

ПРЕДГОВОР

  Возљубени браќа и сестри,
Голема е тајната и силата на Господовата молитва. Во толку кратка молитва, со малку зборови, содржана и искажана е голема духовна сила на молението.
Ако Бог е Отец на христијаните, тогаш тие не смеат молитвено да Го повикуваат преку молитвата "Оче наш" и Отец да Го нарекуваат, ниту Господовата молитва да ја кажуваат додека не се покаат и не се очистат од гревовите свои, оти така заповедал Свети апостол Павле и рекол: "Да отстапи од неправдата секој, што го произнесува името Господово!" (2. Тим. 2,19).
Како можеш да Му речеш на Бога "Оче наш," а живееш недостојно, сиот си во гревови и со својот карактер си станал ѓаволоподобен?
Оние, кои Бога Го нарекуваат Отец и кои се молат со "Оче наш" треба да бидат синови Божји, а синот треба да личи на отецот, треба да биде богоподобен во се: во своите мисли, во своите зборови, во своите чувства и во своите дела.
Ако си грешел, пак, брзо покај се и исповедај ги гревовите свои!
Направи и ти како што направил блудниот и непослушен син (Лука 15, 11-32). Погледни кон себе си и во себе си, согледај го гревот свој и обрати се — врати се кај Бога Отецот, па појди в црква кај свештеникот и пред него и пред лицето Божјо со смирение и покајание признај го и исповедај го својот грев, велејќи: — Оче згрешив против небото и пред Тебе и не сум веќе достоен да се наречам Твој син, но прими ме, оти се каам... (Лука 15,18-19). Тогаш Бог ќе ти прости и ќе те прими со радост.
И дури потоа заедно со сите христијани ќе можеш достојно да ја кажуваш молитвата "Оче наш" и Бога да Го нарекуваш твој Отец, а луѓето да ги чувствуваш како свои браќа. Така ќе имаш во себе вистинско богољубие и човекољубие, а тие се двете најголеми заповеди врз кои се темели целиот Закон и Пророците и преку кои се спасува човекот (Матеј
22,37-40).
Авторот.
  Друго:

Друго:

Прoф. Ратомир Гроздановски - Господовата молитва(1)

Прoф. Ратомир Гроздановски - Господовата молитва(2)

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3131
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7606
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

17/11/2024 - недела

Преп. Јоаникиј Велики; Св. свештеномаченик Никандар, епископ Мирски и Ермеј презвитерот;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светите Христови маченици Галактион и Епистима 5 ноември / 18 ноември 2024

Тропар на светите Христови маченици Галактион и Епистима 5 ноември / 18 ноември 2024

Вера имајќи повредна од животот земен,дарувана ви беше о Галактионе и Епистимо, времето дадено за преумување мудро го употребивте поучени...

Тропар на преподобниот Христов подвижник Јоаникиј Велики 4 ноември / 17 ноември 2024

Тропар на преподобниот Христов подвижник Јоаникиј Велики 4 ноември / 17 ноември 2024

Јоаникие оче наш преподобен, Тебе на кого надеж ти е Отецот,  прибежиште Синот, а покров Духот Свети,  моли се о ти...

Тропар на светиот Христов Победоносец Георгиј 3 ноември / 16 ноември 2024

Тропар на светиот Христов Победоносец Георгиј 3 ноември / 16 ноември 2024

Како ослободител на плениците и заштитник на сиромасите,лекар на немоќните,помошник на владетелите,

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная