логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 
Зборовите на Исус: „Полесно и е на камилата да мине низ иглени уши отколку на богатиот да влезе во Царството Божјо“ (Матеј 19:24) звучат како пресуда која не може да се обжали. И се чини дека тука нема што да се додаде. Но, сепак, не е сè толку просто.

Во житијата на голем број светии можеме да прочитаме дека тие се родиле во богати семејства. И во популарните црковни брошури за подготовка за исповед не се спомнува дека богатството е смртен (или несмртен) грев. А и во Евангелието, во параболите во кои Христос како пример ги зема трговците, не само што не се осудува тргувањето, туку како само по себе да се подразбира дека треба да се тргува со добивка. Така, во расказот за талантите, господарот му вели на слугата кој го закопал својот талант во земја: „Требаше моето сребро да го дадеш на трговците, па јас, кога ќе дојдам, ќе си го приберам своето, со добивка“ (Матеј 25:27). Како да го разбереме ова?
До доаѓањето на Исус Христос на земјата, Јудејците не го сметале богатството за порок, туку, обратно, тоа било директно сведоштво за Божји благослов. Ако може така да се каже, добивката се сметала како потврда со печат – таа е „по Божја милост“, како што се сметало дека е милост и имањето многу деца. Богатите луѓе и луѓе со многу деца се сметале за праведници. Оние, пак, на кои Господ не им дал ниту бројно потомство, ниту богатство, предизвикувале сомневање кај луѓето: тие биле сметани за грешници казнети за своите гревови. Зошто? Затоа што, давајќи му го Стариот Завет на израилскиот народ, Господ им ветил изобилие и просперитет.

Патем кажано, кај современите протестанти постои сличен старозаветен однос спрема богатството. И тие го сметаат видливото материјално богатство сведоштво за Божјата љубов спрема човекот. И затоа нивните проповеди често почнуваат со зборовите: бев сиромашен, болен и несреќен, а кога поверував, Исус ми даде пари, здравје и среќа!

Поради тоа, Христовите ученици, воспитани – во врска со богатството – според Стариот Завет, биле „мошне зачудени“ кога слушнале дека богатиот тешко ќе влезе во Царството Небесно. Нивното недоумение е разбирливо: кој тогаш воопшто може да се спаси, ако дури и на богатите тоа им е многу тешко? Исус им одговорил: „За луѓето тоа не е можно, но за Бога сè е можно“. Но, тоа е веќе премин на сосема ново рамниште. А како, сепак, да се живее со богатството? Дали тоа претставува погибел за човекот, или Божји благослов.


tumblr_m1xuu9U6Xi1r4mn88o1_500
tumblr_m1xuu9U6Xi1r4mn88o1_500

Се разбира, спасението на човекот не зависи од богатството, туку од приврзаноста кон него, од неизгасливата желба да се има што е можно повеќе пари, материјални предмети, станови, автомобили, скапоцености. Таа жед, која постепено почнува да превладува во човекот, го засенува сето друго во овој живот, вклучувајќи ги и роднините и блиските. Еден успешен претприемач раскажува мошне поучна сторија за тоа како го градел својот дом. Тој си зацртал да има подземна гаража, руска и финска бања, базен, спортска сала, три ката за живеење… Настојувал да осмисли сè, до најмали детали, за максимална удобност на своето семејство. Но, додека го градел домот, семејството се распаднало. Жената го оставила, децата тргнале по свој пат. И домот веќе не му бил потребен. Сега тој го продава. Што ни кажува ова? Дека прво треба да се изгради нешто во својата душа и во душите на своите блиски, а куќи и станови и сето останато сами ќе дојдат. Неправилната хиерархија на вредности секогаш е разурнувачка. „Без Мене не можете ништо да направите“ – рекол Господ. Без Бога, од ниту едно човечко дело нема да остане ниту камен на камен. Разурнувањето, порано или подоцна, неминовно ќе настапи – без оглед дали се работи за видливо, надворешно, или во душата на човекот, што е многу пострашно. Не случајно, успехот во бизнисот најчесто е проследен со опустошеност на душата, со губењето на смислата на животот, со очај.

Но од неумерена приврзаност спрема материјалното богатство може да страда и сиромашен, па дури и беден човек. Страстите, како што рекол ава Доротеј, живеат во човекот независно од неговата ситуираност. Може да се раздаде богатството и да се замине во манастир, па сепак да се има таква страст кон својата единствена преостаната облека или спрема некаков безначаен предмет, каква што богатиот ја чувствува спрема своето богатство.

Сиромаштвото, само по себе, воопшто не претставува пропусница за царството Небесно. Човекот може сиромаштвото да го прима со смирение, а може да се огорчи на целиот свет и да се радува кога на соседот ќе му умре кравата. Таквото сиромаштво нема ништо заедничко со христијанството. Се случува сиромашните самите да си се виновни за своето сиромаштво: премногу се неодговорни, мрзливи, слаби. И тоа, исто така, е грев. Апостол Павле вели: „Кој не сака да работи, нека и не јаде“ (2 Солунјаните 3:10). Искуството покажало на кого навистина му е потребна помош – пред сè, на вдовиците коишто останале со повеќе деца – тие, навистина, тешко можат самите да заработат – а не на здрав маж кој по цел ден лежи и денгуби: една работа за него е премногу нечиста, за друга малку се плаќа…

Сета работа е во внатрешната состојба на човекот. Новиот Завет го издигнува односот меѓу човекот и Бога на сеосема поинакво рамниште. Тој на човекот му ја открива имагинарноста на слобода, нудејќи му го, наместо неа, совршенство: „Бидете совршени како што е совршен вашиот Отец небесен“ (Матеј 5:48)! Но зошто Синот Човечки за тешкотиите ги предупредува богатите, а не сиромашните? Работата е во тоа што за човековата природа, повредена од падот во грев, богатството претставува огромна соблазна на која ретко кој може да и се спротистави. Зашто, парите, освен удобство и комфор, на човекот му носат и почитување, слава, углед, власт над другите луѓе и многу други нешта – сè што ја храни гордоста. А гордоста, поради која светлиот ангел Деница отпаднал од Бога и станал ѓавол – претставува суптилен отров кој проникнува во душата и ја труе.

rich-and-poor-funny

Така, работата не е во богатството или во сиромаштијата, туку во нас самите. Кои се нашите вредности во животот? Се бориме ли со своите страсти, го корнеме ли тој коров, или пак, обратно, го залеваме со вода и му ставаме ѓубриво, така што тој се расцутува со голем цвет, и од него веќе не го гледаме сонцето. Христос рекол:„Барајте го најнапред царството на Бога…“, а сето друго ќе ви се придаде (Матеј 6:33). Важно е да се разбере дека Зборовите на Господа не се алегорија, туку се исполнуваат буквално.

Свештеник Дмитриј Мојсеев

Преземено од журналот “Фома” No. 3 (35), 2006 г.

Преземено од: Песпанско- пелагониска епархија  



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Беседи

Митрополит Струмички Наум:...За контрола и програмирање на умот; и кому, главно, му служи?

Митрополит Струмички Наум:...За контрола и програмирање на умот; и кому, главно, му служи?

Богочовекот Христос ги поучува Своите ученици на кратката молитва: „Господи Исусе Христе, помилуј нè“, како што и секој духовен отец треба да ги подучува своите, т.е. Божјите чеда. Веднаш можеме...

АРХИВА: Митрополит Струмички Наум: Недела на Светите отци на Првиот Вселенски собор (12.06.2021)

АРХИВА: Митрополит Струмички Наум: Недела на Светите отци на Првиот Вселенски собор (12.06.2021)

Да разбереш, односно да сфатиш – во духовно православна смисла, го означува просветлувањето на умот – со дарот на умно-срдечната молитва. Оти, какво е тоа сфаќање и разбирање без просветленост...

БEСEДА  какo мудрoста сe јавува насeкадe

БEСEДА какo мудрoста сe јавува насeкадe

Нo Прeмудрoста Бoжја e најгласна и најјасна вo лицeтo на самиoт Гoспoд Исус Христoс. Вo лицeтo на Гoспoда Исуса Христа прeмудрoста Бoжја сe јавила вo тeлo и сe пoкажала на...

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Поради тоа, браќа, бидејќи нè очекува бесконечна мака, да се потрудиме преку подвиг да ја избегнеме, со милостина да го пречекаме бедниот и да го угостиме, примајќи го туѓинецот, гладниот...

АРХИВА- Митрополит Струмички Наум: Недела на слепиот (23.05.2020)

АРХИВА- Митрополит Струмички Наум: Недела на слепиот (23.05.2020)

Бог е праведен. Сепак, на оние кои се одрекле од светот и световните работи им ветил стократно повеќе уште во овој живот, а плус и Царство Небесно: „Вистина ви велам:...

АРХИВА- Александар Несторовски: НЕДЕЛА НА САМАРЈАНКАТА 14.05.2023

АРХИВА- Александар Несторовски: НЕДЕЛА НА САМАРЈАНКАТА 14.05.2023

Својата Вода, или Живата вода, за која говори Господ Исус Христос, во разговорот со Самарјанката, е всушност Неговото спасително учење кое постојано, непрекинато ни го дава низ вековите, па и...

Митрополит Струмички Наум: Недела на Самарјанката (29.05.2021)

Митрополит Струмички Наум: Недела на Самарјанката (29.05.2021)

Благодатта на Светиот Дух Господ, од часот на нашето Крштение се наоѓа внатре во нашето срце. Но, не е доволно само да сме крстени во Црквата, па да се подразбира...

 Митрополит Струмички Наум: Неделата на раслабениот (22.05.2021)

Митрополит Струмички Наум: Неделата на раслабениот (22.05.2021)

За симболиката на крајот на Новиот Завет ни говори Апостолот Павле: „во последните денови ќе настанат времиња тешки. Зашто луѓето ќе станат среброљупци, горди, хулители, неблагодарни, неправедни, непомирливи, клеветници, невоздржливи,...

Жарко Ѓоргиевски:19. мај 2024 година - Свети праведен и многустрадален Јов

Жарко Ѓоргиевски:19. мај 2024 година - Свети праведен и многустрадален Јов

Најхрабри и со најцврста вера биле токму овие жени мироносици кои тргнале до крај да ги испочитуваат обичаите кои владееле во тоа време. Затоа тие и станале првенци на апостолството...

« »

Православен календар

 

23/06/2024 - недела

Слегувањето на Светиот Дух – Педесетница; Светиот свештеномаченик Тимотеј, епископ Бруски; Светите маченици Александар и Антонина; Свети Васијан, епископ Лавдиски;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

ПЕДЕСЕТНИЦА,слегување на Светиот Дух(втор ден)-† Праз. на чуд. икона „ДОСТОЈНО ЕСТ“-Тропар на св.апостол Христов Вартоломеј 11 јуни / 24 јуни 2024

ПЕДЕСЕТНИЦА,слегување на Светиот Дух(втор ден)-† Праз. на чуд. икона „ДОСТОЈНО ЕСТ“-Тропар на св.апостол Христов Вартоломеј 11 јуни / 24 јуни 2024

Благата вест ширејќи се по земјата,се изли и од устата твоја дури и до Индија, о Вартоломее апостоле Христов,на крст...

Тропар на св. Христов апостол Варнава 11 јуни / 24 јуни 2024

Тропар на св. Христов апостол Варнава 11 јуни / 24 јуни 2024

 Благодатта во тебе го поесеа семето на мирот,о ти кој си син на утехата,Варнаво апостоле Христов,сотрудник на Духот Свети постана,кога...

ПЕДЕСЕТНИЦА,слегување на Светиот Дух- Тропар на светиот Христов св.мч Тимотеј Пруски 10 јуни / 23 јуни 2024

ПЕДЕСЕТНИЦА,слегување на Светиот Дух- Тропар на светиот Христов св.мч Тимотеј Пруски 10 јуни / 23 јуни 2024

Незлобливоста на гулабот по зборовите Христови, на тебе го навлече дарот на чудотворство,о Тимотее свети, поддржувајќи го големиот Јован, главата за...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная