логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

2011.Kalendar.jpg

Со благослов на Неговото Високопреосвештенство Митрополит Европски г.Пимен, излезе од печат Православниот календар за 2011 година, во издание на Епархискиот Управен Одбор на Македонска Православна Епархија за Европа.Календарот може да се набави во секоја Македонска Православна Црковна Општина во Европската Епархија.

 

2011.Kalendar2.jpg

2011.Kalendar2.jpg

„НЕДЕЛИТЕ И ПРАЗНИЦИТЕ“

Помни го денот за почивка, за да го празнуваш; шест дена работи и сврши ги во нив сите твои работи, а седмиот ден е почивка на Господ, Твојот Бог.
Како една од десетте, оваа Божја заповед особено била почитувана од стариот Израил. За седми ден или ден за одмор, т.е. прославување на Бог, се сметала саботата (шабат или сабат) и се почитувала. Потврди за нејзиното доследно спроведување во Светото Писмо на Стариот завет има многу. Секаква активност во овој ден била недопуштена, дури се одело дотаму со закон да биде регулирано и пешачењето, кое било ограничено на само 2000 чекори. Ако го прочитаме Новиот завет, повторно ќе наидеме на многубројни примери за односот на еврејскиот народ кон ова Божја заповед, и тоа се гледа на оние места каде што Христос е укоруван од фарисеите и садукеите затоа што лекувал, односно исцелувал во сабота.
И ако саботата била оној ден кој се сметал за ден седми, ден за одмор и почивка, логично е да дојдеме до прашањето: Зошто денес саботата не се почитува и прославува на тој и таков начин, туку ја славиме неделата? - Па затоа, убаво би било како народ кој се именува со името на Нашиот Господ и Спасител Исус Христос, односно како народ Христијански, да знаеме најпрво зошто, а потоа и како дошло до тоа да се почитува неделата, бидејќи некои протестантски учења до денес не напаѓаат токму заради тоа дека сме отстапиле од почитувањето на сабатот, на саботата.
При создавањето на светот се споменуваат шест дена во кои Бог создал се, а во седмиот ден се одморил (1. Мој. 2:3). Поради тоа, кога Бог преку пророкот Мојсеј го даде Декалогот, односно Десетте заповеди, ја даде и оваа заповед за одмор на човекот, за почитување на седмиот ден, а преку него и на Творецот, Создателот и Господарот на саботата, Бог (Мр. 2:28). И седмиот ден се нарекол сабат, па кај нас преку транскрипција и денес се нарекува сабота. Во спомен на создавањето на светот, а и поради заповедта, кај Израилот овој ден бил свет и бил ден во кој не ни помислувале да направат било што, да работат нешто, па како што споменав погоре дури ни да тргнат на пат поради ограниченоста на чекорите. Од ваквиот однос на верниот Израил кон оваа заповед Христос, за време на Неговата спасителна мисија на земјата, бил укоруван од старозаветното свештенство дека прекршува Божја заповед поради тоа што често ги исцелувал и им дарувал спасение на луѓето во саботен ден. Тука веднаш се отвора уште едно прашање. Дали Христос навистина не ја почитувал саботата, а со самото тоа и Божјата заповед? - Секако дека не било онака како што тоа го толкувале и за што Го обвинувале старозаветните книжници, бидејќи Христос на повеќе места кажува дека тоа го прави од две причини, прво, да покаже дека тој е Господар и на саботата и дека саботата е создадена за човекот, а не човекот за саботата (Мр. 2:27-28), и второ, за да го разбие буквалното сфаќање на одморот и лицемерното почитување на саботата од страна на старозаветниот избран народ Божји, односно да покаже дека не треба, т.е. целта не е да не се работи ништо за наводно да се почитува заповедта, а истовремено далеку да се стои со срцето од Оној кој ја дал таа заповед, од Бог. Јас уште би додал дека Христос и преку помагањето на луѓето кои со вера ја барале Неговата помош и во сабота сакал да покаже дека нема ништо посвето од човекот на земјата. И сега, кога знаеме зошто се празнувала саботата и каков бил односот на Израилот, а каков бил на Христос кон неа, да се навратиме на објаснувањето зошто ние, денешните Христијани, ја славиме неделата како сед-ми ден или ден Господен, но и да научиме вистински да Го почитуваме Бог во неделата, за да не ја повториме грешката во исполнувањето на Божјата заповед и да заприлегаме на еврејскиот народ во Христово време.
Со Воскресението Христово, кое се случи според Писмото во утрото на првиот ден од седмицата (според горе напишаното, во првиот ден по саботата, односно неделата), откако Христос ја положи својата душа и тело на Крстот заради нас и заради нашето спасение и откако не искупи од ропството на гревот, смртта и ѓаволот, Воскресението станува најзначаен празник за нас Христијаните, темел на нашето спасение, и корен на нашето крштение, како што вели св. Атанасиј Велики, па и светиот апостол Павле вели дека, ако не беше верата наша во Воскресението, празна ќе беше нашата проповед, празна ќе беше и нашата вера (1. Кор. 15:14) и ние ќе бевме најбедните луѓе на светот. Но, по Воскресението Христово ни се даде можност, како што Христос умре и Воскресна, и ние во Него да воскреснеме за живот вечен. А ако пак ја немаме можноста за воскресение и живот вечен, тогаш која би била смислата на нашиот живот, на нашата вера, која би била и смислата на милионите маченици чија крв е пролеана за верата во Христос Воскреснатиот, која би била смислата и на сите воздржувања што ни ги препорачува верата во тој залет кон вечноста. Така, ние Христијаните, следбениците на Христовото учење, кое до нас стигнало преку непрекинатото сведоштво на апостолите, зачувано од светите отци и учители на Црквата Христова, запечатено преку крвта на мачениците, ангелскиот подвиг на монаштвото, подвигот на клирот во Црквата, како и на сиот верен народ кој го стекнал своето осветување или спасение, секоја недела го славиме Воскресението Христово. Во неделата ја славиме победата на животот над смртта, и за нас неделата станува свет ден, ден во кој си споменуваме за Воскресението, и на Литургијата Му благодариме на Бог Кој повторно во Црквата не удостојува да биде со нас и да ни се дарува во целост, во полнота преку Светата Причест со Неговото Тело и Крв, си споменуваме и за нашите ближни на таа заедничка молитва собрани во храмот на Светата евхаристија, каде стануваме соучесници на Христа во смртта и воскресението и на тој начин го живееме крштевањето кое сме го примиле во Негово име. Заради тоа големо значење на Воскреснието, кое се случи во недела, во христијанскиот свет неделата го зема приматот пред саботата како ден за одмор и прославување на Бог.
Овој ден, неделата, во повеќе јазици се нарекува ден Божји, како на пример, Киријаки (грчки), Доменика (италијански) или Сандеј (англиски), и Сонтаг (германски), повторно поврзани со празнувањето на денот на сонцето, т.е. со Спасителот Христос како "Сонце на правдата" (тропар на Божик) и др., а во рускиот неделата се нарекува Воскресење, што јасно не упатува на суштината на празнувањето на неделата. Кај нас овој ден се нарекол недела, кое доаѓа од црковнословенската кованица не делај или, во превод, не работи. Но, тоа како да си донело свои негативности, можеби токму поради тоа што буквално се сфатило значењето на зборот, дека не треба да работиме, додека суштината на таа забелешка не е дека не треба да работиме, туку дека во овој ден треба да се сетиме и на Бог и на ближните.
Бог не бара од нас да го прележиме цел неделен ден и да не мрднеме со прст, туку онака како што се подредени односите во Божјите заповеди така треба да биде подреден и текот на неделниот ден. Да бидам појасен. Првите 4 заповеди се однесуваат на нашиот однос со Бог, значи првиот дел од неделниот и празничен ден треба да му Го посветиме на Бог со посетување на храмовите во кои се богослужи Света литургија и да земеме активно учество во нив преку причестувањето со Телото и Крвта на Христа Бога, потоа, како што е дадено во петтата Божја заповед која се однесува на нашиот однос со ближните, треба дел од денот да се посвети на ближните, да речеме еден заеднички неделен ручек со семејството, и третиот дел од денот да го извршиме како во заповедите што се однесуваат на нашиот однос кон самите себе, т.е. да си го посветиме денот себеси за преиспитување на нашата совест и одмор на нашето тело. По таквиот тек на денот Бог повеќе од сигурно нема да се налути на нас ако и завршиме некоја работа од итен карактер.
И уште нешто, Црквата има мноштво светители кои Бог ги прославил на различен начин. Некои од нив имаат помал, а некои поголем култ. Следствено на тоа, за некои од нив се прават и поголеми празнувања на нивните празници. Но колку и да е голем култот на некој светител, никогаш неговото празнување не може да биде поголемо и позначајно од денот на Воскресението. А денот на Воскресението го славиме секоја недела. Па така, треба да ни стане јасно дека поголем грев пред Бог и пред Неговите светии правиме ако работиме во недела, отколку ако работиме на светителски празник.
Можеби, навикнати на вообичениот изговор, ќе побараме оправдание во брзото и модерно време на живот што не стигнуваме заради обврските што ги имаме кон работните места, та брзаме да ги завршиме домашните работи и притоа ги користиме неделните и празничните денови, но какво оправдание ќе најдеме да кажеме кога во тие 24 часа на неделата или празникот не успеваме да најдеме барем 2 часа за Бог и 2 часа за семејството?

Митрополит Европски
Пимен

2011.Kalendar4.jpg 2011.Kalendar5.jpg
2011.Kalendar6.jpg  2011.Kalendar7.jpg
2011.Kalendar1.jpg
Преминпорртал
 


 

 

 

 


dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Беседи

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (17.07.2021)

Митрополит Струмички Наум: Кажи само збор (17.07.2021)

Божји збор, Литургиски збор, збор во сила, соодветно, има веќе и оној што го просветлува својот ум преку дарот на умно-срдечната молитва; оној чиј ум невидливо богослужи пред олтарот на...

Архиепископ Антинојски Пантелејмон: За љубовта

Архиепископ Антинојски Пантелејмон: За љубовта

 Ако на пример, ние не ги надминеме границите на секојдневнието, ако не ги надминеме своите слабости, тогаш на кој начин нашата христијанска љубов се разликува од другите? Ако ги љубиме...

Старец Георгиј Капсанис - ЗНАЧЕЊЕТО НА БОЛКАТА ВО НАШИОТ ЖИВОТ

Старец Георгиј Капсанис - ЗНАЧЕЊЕТО НА БОЛКАТА ВО НАШИОТ ЖИВОТ

Во оваа нова состојба се чини дека смртта и болката имаат позитивно значење, како другата кожна облека со која Бог ги облекол Адам и Ева кога го напуштиле рајот за...

Вознесение во Христос или идолопоклоничко превознесување

Вознесение во Христос или идолопоклоничко превознесување

  Луѓето тежнеат кон правење идоли. Идол е сѐ она што човекот го става на прво место во своето срце, наместо Бог и наместо духовното растење во Бог. Луѓето сакаат...

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Поради тоа, браќа, бидејќи нè очекува бесконечна мака, да се потрудиме преку подвиг да ја избегнеме, со милостина да го пречекаме бедниот и да го угостиме, примајќи го туѓинецот, гладниот...

 Митрополит Струмички Наум: Недела на слепородениот

Митрополит Струмички Наум: Недела на слепородениот

Се случија две средби помеѓу слепородениот и Христос: првата додека уште беше слеп; и втората, откако прогледа и откако Го оправда Христос пред фарисеите. И фарисеите двапати се сретнаа со...

Митрополит Струмички Наум: „Литургијата и на почетокот била Тајна Вечера, а не јавен доручек.“

Митрополит Струмички Наум: „Литургијата и на почетокот била Тајна Вечера, а не јавен доручек.“

       Така, како што веќе напишав: ниту почетокот, ниту крајот на начинот на служењето на Светата Литургија се и ќе бидат исти со денешниот – ниту некој Собор ја прогласил за...

Отец Гаврил-Беседа за Св.Методиј и Св.Кирил

Отец Гаврил-Беседа за Св.Методиј и Св.Кирил

Тогаш сфатил дека не треба да се врзува за ништо световно, и дека треба да живее единствено за Царството Небесно, односно за Бога. И навистина се оддал на богоугоден живот,...

« »

Православен календар

 

22/07/2025 - вторникник

+Св. свештеномаченик Панкратиј, епископ Тавромениски; Св. свештеномаченик Кирил, епископ Гортински на Крит; Преп. маченици Патермутиј и Коприј; Преп. Патермутиј и Коприј; Св. Теодор, епископ Едески и другите со него;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христов свештеномаченик Панкратиј епископ 22 јули/9 јули   2025

Тропар на св. Христов свештеномаченик Панкратиј епископ 22 јули/9 јули 2025

Да вокресне Господ, и да се разбегаат Неговите непријатели,повикуваше ти о свети Панкратие, испитувајќи се себеси, благодатта Христова сите страсти...

Тропар на св. Христов великомаченик Прокопиј 21 јули/ 8 јули  2025

Тропар на св. Христов великомаченик Прокопиј 21 јули/ 8 јули 2025

Прокопие, Прокопие, дожду небесен за верните,благодатта Христова преку тебе мноштво ангели со тело раѓаше,исповедувањето постојано на вистината нов сјај и...

Тропар на светата Христова великомаченица Недела  20 јули/7 јули  2025

Тропар на светата Христова великомаченица Недела 20 јули/7 јули 2025

Лекувајќи ја душата твоја Бог те умудри,о света великомаченица Недело,времето за тебе запре кога со вистината се украси,без Љубов маките...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная