логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 

В) ПАДОТ

(Битие 2,8-17; 3 цела; 4,1 -16)

 prorok.zaharij1.jpg

Адам и Ева живееја во рајот во близината на Бога. Тие ја исполнуваа улогата што од Бога им беше одредена како господари на созданието: Адам, всушност, им беше дал имиња на сите животни, На тој начин тој се потврдуваше како посебно создание, способно да раководи, но способно и да сака, да оживува и да Му го нуди на Бога целото создание, бидејќи тој е цар и свештеник.
А во средината на рајот се наоѓаа дрвото на животот и дрвото за познавање на доброто и на злото. А последново му беше забрането да го допира, зашто во спротивно го очекуваше смртна казна.
Змијата, „најлукавото полско животно", „старата змија, која се вика Ѓавол или Сотона... заводникот на целиот свет" (Откровение 12, 9) ја искуша Ева и и предложи да вкуси од плодот кој ќе ја направи „како богови кои го познаваат доброто и злото". Кушањето на Адама и Ева е бладање за бескрајното, за апсолутното, тоа е желбата да се земе местото на Бога.
Ева вкуси од плодот и му даде и на Адама, пресуден момент кога човекот и жената слободно Го напуштаат Бога, наместо да останат во заедница со Него. Адам и Ева беа свесни за она што би можело да се нарече промена на положбата; од една страна, рајската положба која може да се сфати како учество во божествениот живот, од друга страна, состојбата на грешник низ еден живот полн со пречки. Библијата го предава тоа на сликовит начин: „тие видоа дека се голи."
„Тие го слушнаа одот на Господа Бога низ градината кога залади, и човекот и неговата жена се сокрија пред Бога меѓу дрвјата во градината. Бог го викна човекот: „Каде си?", рече Он. „Го слушнав Твоето одење низ градината, одговори човекот; се исплашив зашто сум гол и се сокрив" (Битие 3, 8-10).
Прашањето на Бога — каде си? — нема цел да го открие местото каде што Адам се криеше; не се работи за географско оддалечување, туку за грешната состојба која не оддалечува од Бога. Бог не сака да го напушти Адама, Он го бара и го вика. Адам, наместо да и одговори на Божјата милост, бара да се оправда, одбегнувајќи ја одговорноста: Адам најнапред признава дека се исплашил бидејќи „е гол", потоа грешката ја фрла врз Ева која, од своја страна, пак, ја фрла врз змијата. Тогаш уследи тројната казна: за човекот, за жената и за змијата. Оваа казна, треба добро да се разбере, не е осуда. Таа не доаѓа од некоја деспотска одлука на Бога, туку е неизбежна последица на гревот. Да, како што им беше рекла змијата, очите на Адама се отвориле, но тие се отвориле кон еден свет со маки, каде, за да преживее, човекот ќе мора да работи, да се бори против трњето и троскотот за да го заработи својот леб со пот на челото, каде што жената ќе раѓа со болки, еден свет каде што се минува, се умира и каде што човекот, кој е земја, се враќа во земјата. Што се однесува до змијата, Ѓаволот, нејзиното ползење се смета како проклетство и Бог стави непријателство меѓу неа и жената и нејзиното потомство додека не биде уништена, Во овој стих од Библијата светите Оци виделе пророчко навестување на победата на Исуса Христа над Ѓаволот, победа која е овозможена преку Марија, новата Ева.
Приодот кон рајот беше затворен, зашто ако по вкусувањето од дрвото на познавањето на доброто и злото вкусеше истотака и од дрвото на Животот, злото би било вечно; смртта е, значи, истовремено последица на гревот, и лек против злото. Таа го спречува злото да стане вечно. Дрвото на Животот е понатаму штитено од херувимите и од пламениот меч.

Детето: Каков доказ имаме дека сето тоа се случило како што вели Библијата?
Родителот: Немаме никаков доказ. Вистината на овој расказ нема историски карактер. И, како што „градината" (рајот) не може да се смести во просторот, така и постоењето на Адама и Ева не може да се определи во времето.
Детето: Сепак се вели дека Адам и Ева се првите луѓе, нашите заеднички претци.
Родителот: Дали Адам и Ева се првите родители или се претставници на човештвото? Ни Откровението ни науката не ни дозволуваат со точност да одговориме на ова прашање. Она што е сигурно — свети Павле ни го вели (Римјаните 5,12—13) — тоа е дека секој човек може да се препознае во Адама. Во секој од нас ги има сите елементи кои го овозможиле искушувањето и падот на Адама и на Ева.
Детето: Велиш ли дека ние би можеле да го направиме истото што го направил и Адам?
Родителот: Да, но разликата е во тоа што ние не сме повеќе во земниот рај, односно дека ние не се наоѓаме во состојба на близина со Бога, во каква се иаоѓале Адам и Ева во градината, пред падот. Во таа градина Адам не знаеше ни за страв ни за неспокојство.

Второто искушение за човекот, за употребата на неговата слобода, е опишано низ расказот за Каин и Авел. Каин и Авел своите дарови Му ги принесуваат на Бога, секој според својата работа и од тоа што го има: првиот, „производи од земјата“, вториот, „првенчиња од неговото стадо“. Бог го прима дарот на Авел, а не го прима Каиновиот. Тоа може да изгледа деспотски, но сепак, кога ќе се размисли, се гледа дека пак се работи за искушување. Бог го предупредува Каина, како што беше ги предупредил Адама и Ева да не пробаат од дрвото, и му вели: „Гревот не е ли на вратата, едно скриено животно кое те посакува и кое треба да го совладаш?" Скриеното животно е змијата од претходниот расказ. Но Каин го слуша животното и, наместо да го совлада, се нафрлува на својот брат и го убива. Еве ја опишана на мошне конкретен начин внатрешната борба која е придружник на секоја можност за паѓање.
Од друга страна, Авел Му принесува на Бога од најдоброто што го има.
Страста, најчесто горделивоста, се готови да го обземат човекот. За еден краток миг, во еден блесок на совеста, тој може да ги совлада, и според тоа да ги избегне. Во спротивно, тој станува предмет на таа страст, која го тера да го изврши злото. Таков беше случајот на Каин.
Како и за Адама и Ева, последицата доаѓа веднаш: Каин е истеран од плодната земја; осуден да биде „скитник по целата земја.“ Каин горко плаче: „Што ќе стане со мене далеку од Твоето лице? Прводојдениот ќе ме убие" (Битие 4, 14). Тоа е истата драма на раскинувањето со Бога, кое се извршило на толку чувствителен начин во историјата на Адама и на Ева. Но спрема Каин, како и спрема Адама и Ева, Бог е милостив, Неговата љубов спрема човекот продол¬жува да се манифестира. Он става знак на Каина за да го штити и да не може да гоубие прводојдениот, иако скита по земјата.
Библијата ги става овие два раскази на почетокот на човекот; длабоката вистина што тие ја откриваат останува совршено актуелна зашто, каква што беше положбата на паднатиот Адам, такво беше скитењето на Каина таква е во основа и нашата положба на човек грешник. „(...) Гревот влезе во светот, а преку гревотсмртта, и (...) така смртта мина во сите луѓе, бидејќи сите згрешија (Римјаните 5,12). Но ние ја имаме надежта на спасението, надежта за враќање кон дрвото на животот, зашто Христос, Новиот Адам, дојде на земјата за да Го следиме и да биде најстариот „од мноштвото браќа".

 

 (Продолжува)

gakon.Goran.A.jpg

 Извор: БОГ Е ЖИВ

 

ВЕРОУЧЕНИЕ (КАТИХИЗИС) ЗА СЕМЕЈСТВАТА

Издавач: Преспанско- пелагониска епархија, Битола, 1983

Превод: прф. Јован Таковски 

Друго:

Божјата Слика: создадена, падната и возобновена (2)

Божјата Слика: создадена, падната и возобновена (1)

 

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3119
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7588
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

13/11/2024 - среда

Светите апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј и Аристовул; Светиот маченик Епимах; Светиот маченик Никола Хиоски; Преподобните Спиридон и Никодим;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

О достославни ученици Христови,вие Бисерот го најдовте,радоста со родот човечки ја споделивте,со неа исполнети маките и прогоните за трици ги...

Тропар на св. Христови апостоли  Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Апостоли свети Христови,трагајќи по патот на слободата Христа го пронајдовте,со учењето за бесмртноста темнината на незнаењето ја осветливте,молете се о...

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Света девојко Анастасио,ние кои те прославуваме,срцата кон Небесата  ги подигнуваме,со солзи духовни радосно твоето име го повикуваме,моли се за нас...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная