логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


МОЛИТВАТА СО ИСУСОВОТО  ИМЕ Е ПРИМЕНЛИВА ВО СИТЕ ОКОЛНОСТИ 
(Архимандрит Софроније)

Името на Исуса Христа за верникот претставува  како висок ѕид на утврдувањето. На непријателот не му е лесно да се пробие низ тешката железна врата;  не  му помага ниту измамата , само ако нашето внимание не се растура по надворешните предмети.
Молитвата со Името Негово и дава сила на душата не само да ги совлада штетните надворешни влијанија, туку и да направи значително повеќе: да влијае на средината во која што живееме. Таа не учи како да излегуваме од внатрешната длабочина на срцето и со браќата да се однесуваме во љубов и мир.
Мирот и љубовта заповедани од Бога, кога се множат , стануваат извор на пламена молитва за целиот свет.  Духот Христов не пренесува нас во пределите љубовни која што опфаќа се што е создадено.
Во таква состојба, душата со голема топлина се моли:

„Господи Исусе Христе, Спасителу наш, помилуј не нас и сиот твој свет“.

starec.Sofronij.freska.jpg
Господ никогаш не врши насилство над волјата на човекот; но и Него не е возможно  насила да  биде принуден нешто да направи.
Во својата молитва ние се трудиме  да стоиме во единство и целовитост на своето битие; пред се во соединувањето на умот и срцето.
За да го постигнеме ова блажено соединување на двете најважни сили на нашата личност, ние не прибегнуваме кон никакви вештачки средства (психотехники); во почетокот ние го навикнуваме умот  со внимание да ја следи молитвата, како што не учат отците, т.е. со внимание да го изговараме Името на Исус Христос и останатите зборови на молитвата.

Усресреденото призивање на Божјото Име, низ постојан , секојдневен напор да се живее во согласност со Евангелските заповеди, доведува до тоа умот и срцето да се слеат во заедничко дејство.

Во својот подвиг ние никогаш не треба да брзаме. Мора да се отфрли помислата:
да се направи што повеќе за што пократко време.

Вековното искуство докажало дека  она што ќе се постигне со психотехника не се задржува трајно; и што е поважно - не го соединува нашиот дух  со Духот на Живиот Бог. Пред нас стои прашањето на вечното спасение во најдлабоката смисла. Целокупната наша природа треба да се препороди: од телесна да постане духовна.

И кога ќе види дека сме способни  да ја примиме Неговата благодат, Господ нема  да се колеба со одговорот на нашите смирени повици. Неговото доаѓање понекогаш е такво што го обзема целото битие во толкава мера што срцето и умот се зафатени само со Него; овој видлив свет му го препушта местото на вишата реалност.
 Умот престанува  да мисли дискурзивно: тој целиот постанува - внимание!
 Срцето доаѓа во состојба која тешко може да се опише: тоа е исполнето со страв, но побожен, животворен. Нашето дишење при тоа станува воздржано: Бог се гледа и  внатре и од надвор. Тој исполнува СЕ и целиот човек - дух - ум, срце - чувства, па дури и телото, слиени живеат само со Бог.

„Господи, Исусе Христе, Боже наш, помилуј не нас, и твојот свет“.

Се осмелив да зборувам за тоа што најчесто монахот го чува во себе си, како драгоцена тајна во страв „Исус да не се  отстрани од народот“ (Јн,5,13). 

Додека се уште живеев во манастир ми беше дадено тоа за што говорам, но со уште поголема сила после моето заминување во пустињата. Таму, во осаменост го доживував присуството на Живиот Бог, се до заборавот на светот. Невозможно е адекватно да се опише искуството на Божјата посета. Тие не се повторуваат во ист облик, туку речиси секогаш наидува нешто ново, и со друг редослед.


Се сеќавам како призивањето на Името на Исус Христос  се стопи со (невидливото) доаѓањето на Самиот Него; од тој миг, ова чудесно Име, како и другите имиња Божји, за мене претставуваат канали за соединување со Него. Во тоа време, веќе бев свештеник.

Обавувањето на Божествената литургија, исто така поприми друг карактер: тоа повеќе не беше само побожен чин ослободен од колебливост во верата, туку чувствување со целото мое битие ФАКТИЧКО  присуство на Бога кој што ја извршуваше Светата Тајна.
Тогаш ја сфатив длабоката смисла и реалност на зборовите на Василије Велики: „Ти нам ни даруваш откровение на небесните Тајни. Да, Господ и нам, последните меѓу сите луѓе ни ја открива тајната на свештенослужењето.“

Многу пати, подоцна мојот ум беше воздиган до разбирањето на делотворноста на литургиското служење, но не  знам дали ќе можам да пронајдам зборови кои што би го изразиле тоа што го доживував?

Литургијата, како Божествен чин, се доживува со целокупното битие: не се поставува прашањето - како е возможно? Пред свештеникот стои  очевидноста на животните факти. „...Земете...ова е моето Тело...Пијте...ова е мојата крв...

И порано се причестував со вера, со љубов, но со помалку изразена свесност за тоа што се збиднува. Низ призивањето на Името на Исуса Христа ми беше дадено искуството на  блаженото но истивремено и страшното присуство на Вечниот Бог. Секако, со тоа не е речено дека таков редослед на доживувања е задолжителен  за сите.

На првите зборови на литургијата: „Благословено е Царството на Отецот и Синот и Светиот Дух“ -  пристигнува и милостивиот одговор  Божји, иако не секогаш со ист интензитет.
Литургискиот канон бара посебна одговорност и внимание; врв е моментот на епиклеза. Свештеникот, а со него и сите присутни во храмот, му се обраќаат на Бога - Отецот со молба да го испрати Светиот Дух.
И Он доаѓа и го извршува тоа за што се молиме.

Низ литургискиот чин, јас се научив да го посматрам животот на Христос - Човекот. Пред да им каже на апостолите:
Земете...ова е моето Тело, Он во себе се молел на Отецот. Он овие страшни зборови не ги изрекол како Седржител, туку како Син Човечки, учејќи не нас да не правиме ниеден внатрешен покрет на душата кој што би имал карактер на „самообожување“. Ова сознание го положив на темелот на својот живот во Христа: Му се молам на Отецот како твар; го очекувам спасението само како дар на љубовта која доаѓа Одгоре; Осиновување барам, не поинаку, туку преку Христа;
осветување и просветување исклучиво преку Светиот Дух.

 Сите Троица - Отецот, Синот и Светиот Дух - длабоко во мојата свест се Единствениот Живот, Единствената Љубов, Единственото Царство,  Единствената Светлост.
 Во секоја од нив полнотата Божествена е апсолутна. Тие во мене се делат неразделно. Тие во мене се сливаат - неслеано.

Тоа е вечната вистина на Божественото постоење, печатот за кој што копнеам низ целата свесност за сопствената недостојност. Јас не се обидувам Светото Тројство да го објаснам по пат на логичка апстракција, јас со стравопочитување ја живеам таа голема Тајна, низ чие што откривање ми е даден одговорот на сите мои прашања.

( продолжижува)
Преведе Мина Даниловска

 

 Друго:

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3126
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7599
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

16/11/2024 - сабота

Св. свештеномаченик Акепсим, епископ Наесонски ; +Св. великомаченик Георгиј – Ѓурѓиц; Преподобен Илија Египетски;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на преподобниот Христов подвижник Јоаникиј Велики 4 ноември / 17 ноември 2024

Тропар на преподобниот Христов подвижник Јоаникиј Велики 4 ноември / 17 ноември 2024

Јоаникие оче наш преподобен, Тебе на кого надеж ти е Отецот,  прибежиште Синот, а покров Духот Свети,  моли се о ти...

Тропар на светиот Христов Победоносец Георгиј 3 ноември / 16 ноември 2024

Тропар на светиот Христов Победоносец Георгиј 3 ноември / 16 ноември 2024

Како ослободител на плениците и заштитник на сиромасите,лекар на немоќните,помошник на владетелите,

Тропар на светите маченици Акиндин, Пигасиј, Афтониј, Елпидифор и Анемподист 2 ноември / 15 ноември 2024

Тропар на светите маченици Акиндин, Пигасиј, Афтониј, Елпидифор и Анемподист 2 ноември / 15 ноември 2024

Страдалници Господови, блажена  е земјата, која се напои од вашата крв,  и свети се населбите кои ги примија телата ваши. На боиштето...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная