логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


 starec.Serafim.Baradel.jpg

За монахот постојано треба да биде Пасха(Велигден)
Интервју со настојателот на Смоленскиот скит, схиихумен  Серафим

- Христос Воскресна, батјушка!
- Навистина воскресна!
- Започна Светлата седмица, какви чувства ве исполнуваат вас во овие денови?
- Вие знаете, за монахот постојано треба да биде Велигден! Но, ние поминавме повеќе од 40 денови од Великиот пост, чии одлики се покајанието, плачот,  воздишките – и јас мислам, дека таа состојба нам ни е посвојствена од пасхалната. Затоа навистина доаѓа да се говори само: „Го чекам воскресението на мртвите, и животот на идниот век“... Ние живееме со тоа очекување, со тоа есхатолошко очекување, но таа состојба – таа не е наша. Со исклучок, секако, на најголемите светители, како Серафим Сарофски. На крајот на својот живот тој имал постојана Пасха: „Радосте моја, Христос Воскресе!“. Тој пеел пасхални химни на крајот на таквиот подвиг, на крајот на таквиот пат...
- То ест, пасхалната радост – е најтешко достиглива состојба?
Секако, и тоа не им се дава на сите. Пасхалната радост се дава, кога човекот веќе претрпел секаква смрт, кога човекот веќе го победил секој грев во себе. Серафим Саровски велел: „Стекнувај дух мирен – и илјадници околу тебе ќе се спасат“. Тој го достигнал тоа, но та е една од најредките личности дури меѓу светителите. Старец Софрониј велеше, дека многу монаси и дури многу светители умирале во борба. Силуан Атонски исто така го достигнал мирот, тој го достигнал третиот период на благодатта, кога благодата се враќа веќе како достоинство на човекот, која тој ја стекнувал со својот пост, со своите солзи, со своите подвизи, со своите молитви. Но да се достигне тој трет период не е дадено на многумина.
 - Значи тогаш, достигнувањето на пасхалната радост - тоа е всушност достигнување на преображението?
 - Секако. Целата Страстна седмица е насочена есхатолошки, кон крајот на времињата, кон Второто пришествие, кон Спасението и Преображението. И тоа е многу важно да се разбере. Ете зошто тие приказни за Второто Пришествие и за Страшниот суд особено се споменуваат на почетокот на Страстната седмица. Затоа што страдањата Христови, Неговото Распетие и Воскресение – тоа е суд над историјата на целото човештво. Тоа е последниот пункт кој носи есхатолошки карактер.
 - Како се подразбира тоа, дека Пасха(Велигден) во историјата „се повторува“? Како нова можност да се приближиме кон преображението, да се помине нова етапа на очистување?
 - Да. Пасха ни се дава како еден вид прозорче, коие ни се приоткрива и ни свети на нашиот пат на Спасението. Кога после постот запеваме: „Христос Воскресе“! – нас нè опфаќа посебна радост – не од овој свет. Но, за жал, тоа е за минута. Долго да ја задржиме таа радост ние не можиме. Нам тоа ни е тешко, затоа што сеедно ние продолжуваме да живееме во нашите измерувања, во нашето време и пространство. Иако една во времето преку Воскресението се свршило Делото Христово – Спасението на човештвото, сепак историјата и црквата Христова на земјата продолжуваат да се развиваат, бидејќи полнотата сеуште не е достигната. И затоа е многу тешко секогаш да се преживуваат такви празници како Велигден или Преображението, имено по таа причина, дека тие се чисто есхатолошки.
 - Одат ли по патот на Спасението западните христијани? Некои наши познати богослови тврдат дека католиците и протестантите се наоѓаат во потполна заблуда во однос на тоа што е спасение и како тоа се достигнува.
 - Тие не се наоѓаат во полна заблуда. Најпрвин, треба да се разбира, дека Истокот и Западот се развивале одделно, и историски, и културно, што се одразило и на догмите. Треба јасно да се разбира, дека Истокот и Западот – тоа се два совршено различни светови, два совршено различни пристапи, два совршено различни образи на размислување. И расколот во 1054 година – тоа е само официјалниот печат на расколот, кој всушност започнал многу порано. Потоа, треба да се земат во предвид и многуте историски рани, кои измачуваат до денеска. Но и тој екуменизам, кого ние денеска го гледаме – е само еден одвратен флерт.
 - Што е тоа вистински екуменизам?
 - Старецот (ст. Софрониј Сахаров) велеше, дека вистинскиот екуменизам се состои во тоа, секој православен, католик, протестант, на своето место да би живеел по Евангелието, по заповедите на Христос. И тогаш, - ако навистина живееме по Евангелските заповеди, - меѓу нас ќе испаднат сите разделби. Зашто еден е Христос, едно е Евангелието, едни се заповедите. А ако има разделба, значи, има неправилно разбирање, неправилно живеење.
 - Што да се прави кога има не површински конфликт на мисли, а длабок конфликт на разни формации?
 - Најпрвин, ние сме должни да осознаеме, дека ако ние ја имаме полнотата на вистината, тогаш нема од што да се плашиме. Ние знаеме, дека вистината во целата нејзина полнота се наоѓа во православната Црква – тоа е од Божја страна, а од човечка? По човечки кај нас во православието има многу недостатоци и искривувања. Во Русија има силна фобија пред католиците и протестантите, но од што ние толку се плашиме, ако ја имаме полнотата на вистината? Значи, на човечки степен полнотата сеуште ја немаме, и имаме што да достигнеме и во што да се поучиме, и кај католиците,  дури и кај протестантите. Старецот кажа исто така многу важни зборови, дека вистината не се определува опозиционо, таа е. „Јас сум Патот, Вистината и Животот“(Јн. 14, 6) – вели Спасителот. „Јас сум“ – тоа е битие, и не се определува опозиционо. Ако вистината не се определува опозиционо, нема што да се плашиме. Ако се сеќавате, на пример, на историјата на свештеномаченикот архиепископот Иларион Троицки – во почетокот на 20-те години, тој излегувал на диспути со безбожници, комунисти, и не се плашел...
 -Зошто ние сме склони да го гледаме лошото пред доброто, ако воопшто сме способни да го забележиме доброто?
 - Затоа што ние цело време бараме надворешни непријатели. Тоа сè е истиот резултат на гревот, стравот и неполнотата. Доброто го бара љубовта. Доброто го бара светиот: тој го гледа гревот, но го покрива со својата љубов. Тој ја гледа само светлината, и дури и во најпаднатиот човек тој ќе види светлина. Ние треба да се научиме да гледаме на луѓето и на сета околина божествено, то ест, така како што гледа Бог. Во многу молитви има таков израз: погледни со милостивото око... Да се гледа со милостиво око на сите, на цел свет што нè опкружува, што не значи да ги оправдуваме неговите гревови, а да ги покриваме со љубов.

Интервју за весникот „Валаамска светлина“
Схиигумен Серафим Барадељ

 

За Преминпортал:

Златко Дивјаковски

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3126
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7599
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

16/11/2024 - сабота

Св. свештеномаченик Акепсим, епископ Наесонски ; +Св. великомаченик Георгиј – Ѓурѓиц; Преподобен Илија Египетски;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на преподобниот Христов подвижник Јоаникиј Велики 4 ноември / 17 ноември 2024

Тропар на преподобниот Христов подвижник Јоаникиј Велики 4 ноември / 17 ноември 2024

Јоаникие оче наш преподобен, Тебе на кого надеж ти е Отецот,  прибежиште Синот, а покров Духот Свети,  моли се о ти...

Тропар на светиот Христов Победоносец Георгиј 3 ноември / 16 ноември 2024

Тропар на светиот Христов Победоносец Георгиј 3 ноември / 16 ноември 2024

Како ослободител на плениците и заштитник на сиромасите,лекар на немоќните,помошник на владетелите,

Тропар на светите маченици Акиндин, Пигасиј, Афтониј, Елпидифор и Анемподист 2 ноември / 15 ноември 2024

Тропар на светите маченици Акиндин, Пигасиј, Афтониј, Елпидифор и Анемподист 2 ноември / 15 ноември 2024

Страдалници Господови, блажена  е земјата, која се напои од вашата крв,  и свети се населбите кои ги примија телата ваши. На боиштето...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная