логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

Епископ Велички Методиј

(денес Митрополит Американско- канадски )

metodi.magisterska1.jpgСамо еден (не)цивилизациски чекор е дестинацијата меѓу банки на органи и фарми за органи. Ова е првата асоцијација со која умот ми реагираше на скандалозната идеја за формирање на соматска банка. Човек едноставно не може ни да ги антиципоираа, ни да ги следи псевдо-прогресивните иницијативи кои треба да го претворат нашево општество во некаква супер-футуристичка евроинтегрирана утопија. Од таа утопија, за жал, нема ништо совен историскиот континуитет во тоа да бидеме (или полека да се претвораме во) експериментална лабораторија полна со суицидални заморчиња, кои не само што се спремни да си го уништат телото, туку и достоинството. Навидум иницијативата за организирање на ваква банка или вакви банки е хумана. Во својот хуманизам таа може буквално да ја изеде и нобеловата награда на Мајка Тереза и на уште дузина лауреати од сличен вид. Но тоа е само навидум. Сî всушност се сведува на следново: Извесен процент од луѓето ни умираат од разни причини, а дел од нивните органи остануваат неоштетени при нивното егзитирање (како што тоа медицината стручно го нарекува умирањето). Од друга страна, пак, друг приоцент од граѓанството секојдневно се измачува со дијализи или умира заради престанок на работата на некој витален орган. Математиката е проста. Потребно е само да се интегрираат здравите органи и живите пациенти и равенката е решена. Но математиката и животот многу често се две сосема различни нешта. Тоа ни го покажува и мошне честата реакција на организмот кој не сака да го прими туѓото ткиво. Клетките на нашето тело не ја имаат загубено божествената мудрост, која во нив е вградена како органски код.
Кога некој човек ќе умре, не велиме умре телото на тој-и-тој, туку велиме умре тој-и-тој. Секој човек е неповторлива и уникатна убавина. Не сме само тело, ни пред ни по смртта. Оттаму, не сме соматски ресурс од кој можат да се експлоатираат резервни делови. Ако на тоа ја сведуваме свеста за себе си и свеста за другиот, нашиот ближен, тогаш констатираме дека сме животинчиња со кои може сî да се прави. Зошто да правиме банки за органи од мртви луѓе? Ајде секое семејство, за одредена сума пари или било каква материјална надокнада, нека роди по едно дете кое ќе биде жртвувано во хумани цели, па ќе имаме постојан потенцијал на свежи репро-материјали. Чедоморството (абортусот) и онака е допуштено и озаконето во нашите медицински установи. Потребно е само еден вид убиство да го замениме со дополнителна (трговска) активност. Да го удвоиме постоечкиот експлицитен криминал. А кога е во прашање трговија, како што по правило се случува кога станува збор за балканцките работи, ќе се изројат безброј модуси на злоупотреба и кршење (меѓу другото) и на трговската етика. На тој начин “благородната и хумана” идеја за банки на органи ќе овозможат, на нашиве простори освен трговијата со живи луѓе (проституцијата), да се развие и трговијата со кит-пакувања на цели покојници или нивни делови: наши мајки, татковци, браќа, сестри и т.н.
Но, проблемот не е само буквалната експлоатација и унакажување на божествениот укарас на човековото тело. Нашата грижа за нашите ближни не завршува со часот на нивната смрт. Имено свесната (или потсвесната) вера во вечниот живот (или барем незгасливата љубов) е таа која го тера човекот низ целата негова историја да гради гробници и мавзолеи, да организира погребување на посмртните останки на луѓето (дури и животните) и да посвети многу енергија и внимание на самите ритуали, нивната вербална артикулација и севкупната етикеција што кореспондира со есхатологијата, без разлика дали се работи за погреб на фараон, комунистички тиранин или обичен смртник. Во таа смисла проблемот на соматските банки од една страна е поврзан со актуелните етички проблеми на евтаназијата и клонирањето, а од друга - со проблемот на кремирањето и сличните, за православното христијанство неприфатливи обичаи врзани за односот кон човечкото тело и човекот во целина.
Никогаш нашиот живот не бил поврзан со инстант решенија, со магиски опции или резервни делови. Човекот ниту со своето тело, ниту со својата волја не е создаден да биде кукла, или марионета, затоа на него не е применлива ни варијантата на доктор Франкенштајн, ни варијантата на доктор Џејкл (мистер Хајд) иако мнозина мечтаат за една таква грозоморна, божемно-научна можност. Тоа е вештината на еден трет доктор, доктор Фаустус. Науката не е бесловесно и безобѕирно играње со совршениот поредок на природата, која го подразбира и раѓањето и умирањето, науката е логос, или ум кој го стекнуваме со смирено изучување на јазикот на природата околу нас и во нас. Треба да се ослободиме од излишна патетика.
Возможно е некој ваквиот децидно негативен став во однос на актуелната иницијатива да го окарактеризира како религиозаен егоизам и заостанатост. Сепак. Себично ли е да се спротивставиме на перверзната човекова потреба постојано да го корегира светот околу себе и во себе, наместо да ја почитува неговат комплексност? Тој онтолошки фашизам од кој се грози здравиот разум. Толку ли е заостанато и непросветено мислењето според кое се прави суштинска разлика меѓу саможртвената љубов и институционализацијата на трговијата со делови од човечкото тело? Зашто едно е, ако според слободата на личната волја, жртвувам едно од двете очи, или двата бубрега или слично, за да се трансплантираат во телото на мојот ближен, та тој да продолжи да живее, но тоа е, ќе повторам, моја одлука и моја жртва; а друго е кога за медицински потреби се сквернави едно човечко тело, па макар и мртво. Целта не ги оправдува средствата. Според христијанската етика, нема поголема љубов од онаа, да се даде животот свој за братот свој, но тоа не значи дека треба да правиме банки или фарми за трговија со таа љубов. Потрошувачката логика на овој современ свет е таа, која човечката телесна убавина, или ако сакате складност, постојано (како прастар занает) се обидува да ја претвори во роба, во стока за продавање. Само што во овој случај не се работи само за проституција.

 

Посети:{moshits}



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3109
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7567
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

05/11/2024 - вторник

Св.ап.Јаков брат Господов; Игнатиј Цариградски

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светиот апостол Јаков брат Господов 23 октомври / 5 ноември 2024

Тропар на светиот апостол Јаков брат Господов 23 октомври / 5 ноември 2024

Како праведен Господов ученик,си го примил Евангелието,како маченик имаш смелост непобедлива,како јерарх се молиш, ти кој си брат Божји.

Тропар на светиот Христов рамноапостолен Епископ Ерополски Аверкиј 22 октомври / 4 ноември 2024

Тропар на светиот Христов рамноапостолен Епископ Ерополски Аверкиј 22 октомври / 4 ноември 2024

Божји угодниче, Аверкие свети милостив, незнаењето човечко го исплака,заблудата кон идолите ја разруши со силата Христова,адот пред тебе глава наведна,

Тропар на светиот Иларион Мегленски 21 октомври / 3 ноември 2024

Тропар на светиот Иларион Мегленски 21 октомври / 3 ноември 2024

 Чудо се јави како сведоштво, со дела на Божјите добродетели си засветлил,си ги пасел монашките заедници,исчистил архиерејските тронови,не поколебувајќи се...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная