логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


 

Секоја година, секое лето Господово во времето и просторот, Црквата го живее Воскресението на Нашиот Спасител. Но, не само годишно, туку и седмично постојано сведочи за Воскресението Христово, за неделата, за првиот ден од седмицата кога Воскресна Христос, Кој ја обнови и пресоздаде падната човечка природа, а преку таа во Него обновена и пресоздадена, нераспадлива човечка природа го обнови и пресоздаде сиот свет, сиот космос. А, исповедајќи го Него, Воскреснатиот Христос, постанувајќи едно со Него преку причестувањето со Неговото Тело и Крв во Евхаристијата, Црквата сведочи и за невечерниот ден осми, го преобразува времето и просторот во вечноста и безграничноста на Царството Божјо, кое не ќе има крај, ете се ново создавам, вели Господ. Сиот круг на богослуженија во Црквата е насочен кон Воскресението на Христос Богочовекот, од Него започнува сведочењето за незалезната и несоздадена Светлина, во Него и завршува со бескрајна вечност во Царството Божјо, како што го гледа и  свети Симеон Нов Богослов, а среде на се, стоиш Ти назалезно  Сонце на Правдата. Постојано, Црквата се храни од токму од Изворот на Светлината, од Истокот на Животот, од Христос Воскреснатиот, затоа светиот апостол Павле Ќе рече: ако Христос не Воскреснеше празна ќе беше нашата проповед, празна ќе беше и вашата вера. Победата за сите нас ја извојува Оној по чиј лик и подобие бевме создадени, но станавме робови на смртта преку гревот, и не се уподобивме на Него, туку прифаќајќи ја Ѓаволската измама на сластољубието, среброљубието и славољубието, без Него посегнавме да бидеме како Него, но го достигнавме страдањето и смртта.

Но, Христос, Новиот Адам преку Воскресението, преку победата над гревот, смртта и Ѓаволот, го обнови паднатиот човек, враќајќи му го она за кое човекот беШе создаден, за вечност, живот вечен. Но сега, тоа не е враќање на почетокот, туку она до кое човекот во Адам требаше да стигне, односно обожувањето и единството со Светотроичниот Бог, постанувајќи едно со Него преку благодатта Негова. Воскреснатиот Христос го обнови човекот не како Него, туку еднаков на Него по благодат, покажувајќи ни го патот кон она по кое секуларниот модерен човек потпрен само на својот разум и технички арсенал трага, а тоа се: бесмртноста, патувањето низ времето, вечната младост, безболноста, бесконечноста, безграничноста. Но, на Литургијата сето тоа трагање го произнесуваме во нашите прозби, ...целиот наш живот на Христа Бога да предадеме. А, Христос вели, Јас дојдов да имате живот вечен и изобилие. Не станува збор за религиската концепција на бесмртноста во која повторно ќе уживаме според нашите страсти задгробно правично и рамномерно, туку живот вечен во радоста и мирот на Светиот Дух, како што го опишува Царството Божјо светиот апостол Павле, очистени во срцето од страстите и гревот преку постојаното покајание и плач, обожени во Христа Воскреснатиот и налик на Него, во тело и со душа и просветлен ум во изобилноста на светлината и несоздадените енергии Божји, живот во љубов која е самиот живот на Света Троица, како што вели св. Григориј Ниски, без време, без простор, без крај , соучесници и креатори по благодат во пресоздавањето, во обожувањето на светот и секоја твар во него, онака како што Христос тоа го направи за сите и за се со Своето Воскресение. Безболноста, непосраменоста и мирниот живот која што ја просиме, исто така не соодветствува само на возвратното религиско побарување на здравјето, благосостојбата и животот без проблеми во стилот додека очи ми гледаат, но пред се христијански крај на животот да, но живот во труд за подвиг, во искушенија, во покајание и под духовно раководство, во постојана молитва, пост, исповед, причестување, милосрдност и љубов кон ближниот кој е секој човек со кого се идентификува Христос, а сиот тој живот во Христа секој според благодатните сили Божји, различниот дар и благословот од духовниот отец. А за таквиот христијански живот сведоштво имаме во Пресветата, Пречиста, Преблагословена и Славна Владичица наша Богородица и секогаш Дева Марија, и сите светии, таков живот треба и самите кон себе како личности да имаме и еден во друг соборно сиот тој живот на Христа Бога да му го предадеме за да го преточи во живот вечен, во единство преку Него со Отецот во Духот Свети.


А, меѓу нас најнапред во тој живот секогаш треба да е оној за кого си споменуваме, епископот, кој од името на сите нас и од името на сите и за се во светот ги пренесува даровите за да бидат пред Бога Отца примени како наша и од сиот свет благодарствена жртва која со силата на Светиот Дух станува Тело и Крв на Христа Воскреснатиот, Синот Божји со Кого се соединуваме и стануваме едно, Црква Божја, Тело Христово, од епископот, преку свештенството и Ѓаконството, преподобното монаштво и сиот народ, и сите порано упокоени со надеж за живот вечен, и сите светители и свети ангели во единство низ Словото Божјо, Христос во Царството Божјо кое не Ќе има крај. И така, од почеток ...Благословено е Царството... до момент на бескрај...ја видовме вистинската Светлина..., и пак и пак, од бескрајноста до почетокот...со мир да излеземе, секоја Литургија на Црквата Божја како Тело Христово, сведочи за единствената цел на човекот и светот кон која сме повикани, единството со Бога во Царството Божјо. Затоа, вистина се зборовите на отец Александар Шмеман, “НЕ за секуларизмот т.е. за секој обид светот да се објасни како нешто што само по себе има смисла , НЕ за религијата, затоа што Христос не донесе религија која треба да му помага на секуларниот човек во решавањето на неговите проблеми, туку го донесе Царството Божјо, и ДА  за Црквата којашто е Царство Божјо, есхатологија која е започната сега и овде, меѓу нас”.


Можеби за секуларниот свет и човек просперитетот и напредокот се мерат преку успехот во благосостојбата постигната со пари, мир и единство па макар и религиско преку моЌта на славата и колатералните отпадоци по неа, а во интерес на неизвесната иднина која најверојатно ќе биде и холограмска програма.  За христијаните, мерката е Христос Богочовекот, а целта е обожувањето и единството со Светотроичниот Бог во Царството Негово. Но пред таа цел, Христос вели, покајте се... залудно Ќе ги образложиме сите теолоШки аспекти на нашата смисла и цел на постоење ако немаме постојано и постојано покајние... Залудно секоја година Ќе говориме за Христовото Воскресение ако не го живееме секоја Литургија, исто така залудно Ќе биде да ги подражаваме светителите со историско слово за нивниот подвиг и копнеж по единството со Бог ако не покажуваме каков е наШиот подвиг и која е наШата цел како христијани.


Повикот на покајание е почетокот на нашето усвојување на Царството Божјо како смисла и цел на нашиот живот (Мк.1,14-15), а од нашиот подвиг на покајние зависи дали ќе го приведеме нашиот живот и светот кон целта и дали Ќе изговориме како во евхаристиската молитва на Црквата (Откр.22,20).



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3131
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7605
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

17/11/2024 - недела

Преп. Јоаникиј Велики; Св. свештеномаченик Никандар, епископ Мирски и Ермеј презвитерот;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светите Христови маченици Галактион и Епистима 5 ноември / 18 ноември 2024

Тропар на светите Христови маченици Галактион и Епистима 5 ноември / 18 ноември 2024

Вера имајќи повредна од животот земен,дарувана ви беше о Галактионе и Епистимо, времето дадено за преумување мудро го употребивте поучени...

Тропар на преподобниот Христов подвижник Јоаникиј Велики 4 ноември / 17 ноември 2024

Тропар на преподобниот Христов подвижник Јоаникиј Велики 4 ноември / 17 ноември 2024

Јоаникие оче наш преподобен, Тебе на кого надеж ти е Отецот,  прибежиште Синот, а покров Духот Свети,  моли се о ти...

Тропар на светиот Христов Победоносец Георгиј 3 ноември / 16 ноември 2024

Тропар на светиот Христов Победоносец Георгиј 3 ноември / 16 ноември 2024

Како ослободител на плениците и заштитник на сиромасите,лекар на немоќните,помошник на владетелите,

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная