логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


Општи прашања
Акатист
Во акатистот треба доследно да заблеска целиот живот на светителот кој се слави, исто како во неговиот канон. Но мене секогаш ми доаѓа на ум дека формата или образецот на акатистот би требало да се направат разнолики. Некаде „радувај се“, некаде „ти благодариме“, некаде „те фалиме“ или “ти се молиме“, директна молитва или слично... И во секое обраќање или цел икос и кондак да се одредат за тоа, или во секој икос и кондак да ги повторуваме едно по друго, за целиот акатист да би се преобразил во пофална и молебна песна кон прославуваниот.
 ... Главна грижа секако треба да биде тоа, секое обраќање да содржи целосна смисла, изразена како што треба, кратко, јасно и ефективно. Во нашите црковни книги има доста служби кон Мајката Божја. Таму можат да се најдат чудесни изрази: длабоки, возвишени, кои со малку зборови опфаќаат многу. И акатисти има многу. Нека ви помогне Мајката Божја да придонесете на акатистите најдобро.

Преводот на Библијата
За преводот на Библијата од еврејски вие изгледа небрежно размислувате и на погрешен начин, а тоа е работа од голема важност.
Црквата Божја не знае за еврејска Библија. Таа Библијата ја примила во преводот на седумдесетмината (Септуагинта) од Апостолите и ја чува до денес. Неа ја нарекуваат боговдахновена, каде и да станува збор за тоа – и на соборите и кај сите Свети Отци.
Преводот на еврејската Библија носи осуда во Црквата. На ова ништо не може да се приговори. Ние на тоа и ќе се држиме – зошто во Црквата би вовеле туѓа Библија?! (заб. прев. Најверојатно се мисли на старостилците кои се појавиле како реакција на новиот превод на Библијата во Русија)

Објаснување на тешки места од Евангелието
Мт. 9, 16-17; Никој не шие нова крпа на стара облека... ниту ново вино се става во стари мевови... Што сака Спасителот да покаже со овие споредувања? Со тие споредувања Господ покажал дека строгите подвизи без духот на вистинскиот живот... не донесуваат духовна корист, туку растројство и пропаст. На оној кој што се кае му се дава благодат која во него образува одлучност да Му угодува на Господ, не штедејќи го ни животот. Кој има таква одлучност, нему сите подвизи му се на корист... А кој ја нема, тој кога за нешто ќе се зафати – на пример за строг пост – го држи, држи, па го остава. И после тоа неговиот живот станува уште полош.
Мт. 11, 11. Како да се сфатат зборовите на Спасителот: Најмалиот во Царството Небесно е поголем од Јован Крстител?
Одговор: Сите отци под најмал Го подразбираат Самиот Спасител: зашто кој меѓу родените од жена може да биде поголем од сите, освен Тој? А најмал Се нарекол според степенот на унижувањето кој го прифатил според домостројот на спасението. Затоа апостолот и вели дека се смалил Себеси.
Мт. 12, 31 -32: Зошто хулата на Светиот Дух нема да се опрости, а на Синот Божји ќе се опрости?
Одговор: Не може да се хули на Бога, како на Бог. Ова се случува само заради затемнување на идејата за Бога. Унижувањето на Бог Син заради нашето спасение може да се смета дека во Него се гледа Бог, и да се доведе до тоа да се похули на Него, не како на Бог, туку како на секој човек. А Духот Божји кога се пројавувал себеси, го правел тоа со забележливо со Божествени дела, затоа строго е невозможно во Него да не се види Бог. Затоа кој хули на Него, хули на Бога и нема оправдувања за тоа. Овие зборови Господ ги изговорил после исцелението на глувонемиот во што е пројавен прст Божји. И оние кои рекле дека ги изгонил со Велзевул... хулеле неопростливо.
Јн. 16, 7. Зошто Духот Свет не можел да слезе во време на пребивањето на Спасителот на земјата, и зошто за луѓето би било подобро да слезе Светиот Дух, а Синот Божји да се вознесе?
Одговор: Ова е тајната на домостројот на нашето спасение. Како да ја разбереме? Најдобро вака да расудуваме: така рекол Господ, така било и сигурно поинаку не може да биде. Во евангелието според Јован, пред ова е речено: зашто Духот Свет сеуште не беше даден, затоа што Исус уште не беше прославен (Јн. 7, 39). Слегувањето на Светиот Дух се става во зависност од прославувањето на Синот Божји. Зошто? Така е одлучено на советот на Триипостасниот Бог во уредувањето на нашето спасение. Да се поклониме пред оваа тајна! И тоа за нас е доволно.
Мт. 11, 12: Зошто Господ рекол дека од времето на Јован Крстител Царството Небесно ќе се освојува со сила; зарем пред Јован не се освојувало со сила?
Одговор: Со сила се освојува – тоа е неточен превод. Зашто во Божјиот поредок на спасението ништо не се зема со сила. Словенскиот превод е поточен: „се нуди“ , то ест, се бара со напор, со самопринуда, со напрегнување на силите. Грчкиот збор тоа и означува. Мислата е следна: дека кон Царството Божјо се пробива како што се пробива низ збиена толпа. Во пракса, така и е: самопринудувањето и противењето на себеси – тоа се неодвоиви црти на барањето на спасението и Царството Божјо. И само тие кои се такви го задобиваат Царството. Тоа никому не се дава лесно. А зошто после Јовановото време... или, на друго место... после законот и пророците... не мора да се истражува, зашто сме свесни дека не сме во состојба да објасниме.
Мт. 24, 40-41: Тогаш ќе бидат двајца на нива: еден ќе се земе, другиот ќе се остави. Како да се сфатат овие зборови?
Одговор: Тоа ќе биде на крајот на векот... и тешко е да се сфати каде ќе се земе еден, а ќе остане друг. Но, денес дејствата на благодатта се вакви: во едни исти околности, еден благодатта го извлекува од гревот, а другиот, кој е од страна, го остава. Сетете се на Атина и на проповедите на апостолот Павле... Дионисиј поверувал, а другите рекле: Што сака овој празнословец да каже? Применувајќи го ова на крајот на векот... под изразот еден ќе се земе треба да се подразбира „во Царството“, а другиот ќе се остави... својата судбина. Воопшто земено, со ова се изразува... дека тогаш ќе му се случи секому она што не го очекува и што не може да се очекува.
1 Јн. 5, 16-17: Што е тоа грев не на смрт?
Одговор: Смртен грев е оној кој ја убива душата, лушувајќи ја од благодатта. А грев кој не е на смрт, тоа е грев кој не убива, туку ја мачи и валка душата. Кои гревови се од првиот или вториот вид, тешко може точно да се определи. Во животот треба да се постапува вака: штом совеста почне да нè осудува, побрзај да се покаеш и разорната сила на гревот ќе биде пресечена. Нема грев кој би можел да се спротивстави на дејството на искреното покајание... Со ова треба да се задоволуваме.
Како да се сфатат зборовите на апостолот (Павле) во втората глава од посланието до Колосјаните, ст. 16-23. Зарем тука не се зборува против монаштвото?
Одговор: Не. Тоа биле еретици кои јадењето месо, женидбата и слично ги сметале за грев. И кај нас има такви: беспоповците, самобичевците, скопениците, духоборците и други.
Рим. 9, 11-16, 18: Господ вели дека Царството Небесно со сила се добива и подвижниците го задобиваат, а кај апостолот Павле наоѓаме дека спасението воопшто не зависи од нас(ст. 16) и дека Бог уште пред раѓање ни го одредил овој или оној дел. Во каков однос се наоѓаат назначувањето Божјо и нашата слободна волја?
Одговор: Тоа дека Царството Божјо со напор се освојува, ги подразбира нашите сопствени напори. А кога ап. Павле вели дека тоа не зависи од нас, значи дека сопствените напори не го даваат она што се бара. Треба да се соедини и едното и другото: да се напрегаме... и сè да очекуваме од благодатта. Сопствените настојувања не доведуваат до целта, зашто без благодатта тие не стигнуваат далеку, а ни благодатта без напори не го дава она што се очекува, зашто благодатта во нас и за нас дејствува преку нашите напори. И едното и другото го придвижуваат човекот напред и го доведуваат до целта. Предодредување е недопустливо. За нас е доволно со сето срце да веруваме дека тоа во никој случај не е спротивно на Божјата благодат и правда и не ја нарушува човечката слобода. Ова прашање обично се решава на следниот начин: Бог предвидува како човекот слободно ќе делува и соодветно на тоа донесува одлука, така да тоа се основа на човековиот живот, а не животот на одлуката.
Рим. 12, 20: Зарем нема да биде сурово ако им правиме добро на непријателите, ако знаеме дека со тоа им ставаме жив јаглен на главата?
Одговор: Ние не правиме добро со таа цел да ставиме јаглен на нивната глава, туку по заповед. А тоа е веќе неизбежна последица на ова. Не можеме да ја наружуваме заповедта Божја за да би избегнеле непријатности за злодејците, па така да навлечеме јаглен на својата глава.
Лк. 20, 18: Што значат зборовите: секој кој ќе падне на тој камен ќе се разбие, а на кого тој ќе падне, ќе го сотре?
Одговор: На тој камен ќе падне – неверникот, хулителот, сомневливиот... Бидејќи на хулителот на Синот човечки Господ му ветил простување... ако се покае, тој, дури и после тежок потрес, ќе се спаси. Така и сите слични. А на кого ќе падне тој камен... кој заслужува да го пополни гневот Господов, тој пропаднал и за него нема надеж... Такви се очајниците, богоборците, сатански тврдоглавите и сл.
Лк. 6, 26: Тешко вас кога сите луѓе ќе почнат да зборуваат добро за вас. Зошто Господ рекол, кога знаеме дека славата на добрите луѓе далеку се пренесува и дека постојат такви пред кои сите се клањаат?
Одговор: Рекол така, затоа што на оној кој вистински верува, тоа не може да му се случи. За таквите Господ рекол: Јас ве избрав од светот, затоа светот ве мрази. Ако сите зборуваат добро, тоа не може да помине без човекоугодување и повлекување. А што зборувате за славата на некои луѓе... точно е само дека станува збор за многу, то ест дека многу зборуваат добро, дури многу и премногу.

 bogorodica.k.dol.jpg

(AdamiEva.jpgПродолжува)

Подготви: З. Д.

 

   Св.Теофан Затворник : 1.Молитвата – дишење на духот (Речник на христијанскиот живот - 69)


 Stefan.LIt.Bogorodica.jpg

Подготви: Златко  Дивјаковски

 

Друго:Житие на свети Теофан Затворник

 

 

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3213
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7697
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар (2)

 

22/12/2024 - недела

Божикен пост (на риба)

Зачнувањето на Света Ана; Св. Ана, мајката на Пророкот Самуил; Преп. Стефан Новосјаен; Св. Софрониј, архиепископ Кипарски;
Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христови маченици Мина, Ермоген и Евграф 10 декември / 23 декември 2024

Тропар на св. Христови маченици Мина, Ермоген и Евграф 10 декември / 23 декември 2024

Велики сте вие Мино и Ермогене,кои лично Христово присуство вовашите страдања измоливте.Благодатта преку вас не само Евграфа туку и целото...

Тропар на светата Господова пророчица Ана мајка на Пророк Самоил 9 декември / 22 декември 2024

Тропар на светата Господова пророчица Ана мајка на Пророк Самоил 9 декември / 22 декември 2024

Се зарадува душата твоја во Господа,а таа радост по твоите молитви Христос ја пренесе на верните свои,о Ано смирена слугинко...

Тропар на светиот апостол Андреј Првоповикан 30 ноември / 13 декември 2024

Тропар на светиот апостол Андреј Првоповикан 30 ноември / 13 декември 2024

Како првоповикан меѓу апостолите,и брат на врховниот апостол,Андрее, моли го Владиката на сите,мир да ѝ подари на вселената,и на душите...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная