логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

ОБРАЌАЊЕ КОН НЕГОВАТА СВЕТОСТ,

КИР КИР АТИНАГОРА КОНСТАНТИНОПОЛСКИ,
ПАТРИЈАРХ ВСЕЛЕНСКИ И НА НОВИОТ РИМ

 filaret

Ваша светост!

Од Светите Отци наследивме завет дека во Црквата Божја сè се совршува во законски поредок, во единомислие и согласност со древните преданија. Ако некој од епископите, па дури и од претстојателите на автокефалните Цркви прави нешто што не е во согласност со она што учи целата Црква, тогаш секој Нејзин член може да го изјави својот протест.

15-то правило на Двократниот Константинополски собор од 861 го признави достојни за „честа која припаѓа на православните“ оние епископи или клирици, кои отстапуваат од општење дури и од својот Патријарх, ако тој сенародно проповеда или отворено учи ерес во Црквата. На тој начин, сите ние стануваме чувари на црковната вистина, која секогаш се штитела со грижата за тоа, ништо што има општоцрковно значење да не се прави без согласност од сите.

Затоа и нашиот однос кон разните случувања кои ги надминуваат границите на одделните помесни Цркви, се одредува не поинаку, туку како договор на сите наведени Цркви. Ако нашето разделување со Рим, првобитно и се случило во Константинопол, отпосле било примено од целата Православна Црква и станало дел од целиот Православен свет. Ниедна помесна Црква посебно, а посебно, од сите нас, од дамнини почитуваната Константинополска, од која нашата Руска црква ја примила ризницата на Православието, не може ништо да промени во тој случај, без претходна согласност од сите. А покрај тоа, ние, денешните епископи, не можеме да донесеме одлуки кои би биле несогласни со учењето на Светите Отци кои живееле пред нас, а посебно, кога е во прашање Западот – со учењето на свети Фотиј Цариградски и свети Марко Ефески.

Во светлината на тие принципи, иако ние сме најмлади од претстојателите на Црквите, како оние кои го возглавуваат самостојниот, слободен дел на Руската црква, сметаме дека должни сме да изјавиме одлучен протест против актот на Вашата Светост во врска со свечената изјава, која сте ја дале истовремено со Римскиот Папа, за отстранување на анатемата која ја прогласил Патријархот Михаил Керулариј, во 1054 г.

Слушнавме многу изрази на вознемиреност, кога Вашата Светост пред лицето на целиот свет направи нешто ново, непознато на Вашите претходници и спротивно на 10-то апостолско правило, на средбата со Римскиот Папа, Павле VI во Ерусалим. Ќе кажеме отворено и без колебање: соблазната беше голема. Слушнавме дека после тоа, многу манастири на Света Гора престанаа да го спомнуваат името на Вашата Светост на богослужбите. А сега вие одите уште понатаму, кога со Вашето решение и на епископите само од Вашиот Синод, Вие го укинувате решението на Патријархот Михаил Керулариј, кое било потврдено и примено од целиот православен Исток. Правејќи го тоа, Вашата Светост постапи несогласно со односот кон римо-католицизмот, усвоен од целата наша Црква. Тука не се работи за една или друга оценка на однесувањето на кардиналот Хумберт, не се работи за некој личен спор меѓу Папата и Патријархот, кои лесно би се исцелиле со взаемна христијанска прошка, не – суштината на прашањето е во оние отстапки од Православието, кои се вкорениле во Римската црква низ вековите, почнувајќи од учењето за непогрешливоста на Папата, конечно формирано на Првиот Ватикански концил.

Изјавата на Вашата Светост и Папата исправно го признава актот за „взаемно простување“ како недоволен за исчезнување како на раните, така и на поблиските разминувања. Но тоа не е доволно: тој акт ќе постави знак на еднаквост меѓу заблудата и Вистината. Во текот на вековите, целата Православна Црква исправно верувала дека Таа во ништо не отстапила од учењето на Светите Вселенски Собори, додека за тоа време, Римската црква примила низа, несогласни со Православието, новотарии во своето догматско учење.

Колку повеќе новотарии се внесуваат, толку повеќе се продлабочува јазот меѓу Истокот и Западот. Догматските грешки на Рим од крајот на XI век, сеуште не ги содржеле оние заблуди кои подоцна биле додадени. Затоа, отфрлањето на взаемните забрани во 1054 година, можело да има смисла во таа епоха, но денес – тоа служи само како доказ на занемарување на најважното и главното, имено – објавените после тоа нови учења, непознати за древната Црква, од кои некои биле разобличени од св. Марко Ефески, послужиле како причина Флорентинската унија да биде отфрлена од Светата Црква.

Изјавуваме одлучно и категорично:

Никакво наше соединување со Римската Црква не е возможно, додека таа не ги отфрли своите нови догми, и никакво молитвено општење со неа не може да се обнови без одлука на сите Цркви, кое пак, не е можно додека не се ослободи Руската Црква, која сега е принудена да живее во катакомби. Јерархијата, сега возглавувана од патријархот Алексеј не може да го претставува вистинскиот глас на Руската црква, зашто таа се наоѓа во потполна потчинетост на безбожната власт, исполнувајќи ја нејзината волја. Не се слободни ни претстојателите на некои други Цркви, кои се наоѓаат во комунистичките држави.

Бидејќи Ватикан претставува не само религиозен центар, туку и држава, и односите со нго, како што јавно покажа последната посета на Папата на Обединетите Нации имаат и политичко значење, не треба да се смета невозможно и влијанието на безбожните власти на јерархијата на потчинетите Цркви по прашањето на Римската Црква, во една или друга земја. Историјат ани сведочи за тоа, дека преговорите со инославните во услови на притисок од политичките околности, никогаш не ѝ носеле на Црквата ништо друго, освен смутови и поделби.

Затоа, сметаме дека е неопходно да изјавиме дека нашата Руска Задгранична Црква, како несомнено и Руската Црква, која сега се наоѓа во „катакомби“, нема да се согласи на никакви „дијалози“ за догмите со другите вероисповеданија и однапред ја отфрламе секоја согласност со нив по тоа прашање, признавајќи ја можноста за обновување на единството со нив само доколку тие во потполност го примат православното учење во оној вид, во кој тоа досега се чувало во Светата Соборна и Апостолска Црква. Додека тоа не се случи – забраните на Патријархот Михаил Карулариј останува во потполна сила и нивното укинување од страна на Вашата Светост претставува незаконски и неважечки акти.

Се разбира, ние не сме против добрите односи со претставниците од другите вероисповеданија, доколку со тоа не се предава вистината на Православието. Затоа, нашата црква своевремено и ја прифати љубезната покана да испрати набљудувачи на Вториот Ватикански концил, исто како што испраќаше набљудувачи на протестантските конференции на Светскиот Совет на Црквите, со цел да има сведоштво за работата на тие собранија од прва рака, без било какво учество во нивните заклучоци. Ние го цениме добриот однос кон нашите набљудувачи и со голема заинтересираност ги проучуваме нивните подробни извештаи, кои сведочат за настапување на значајни промени во Римската црква. Ние ќе Му благодариме на Бога ако тие промени послужат во делото на нејзиното приближување кон Павославието. Но сепак, додека Рим има доста работи кои треба да ги промени за да се врати на апостолското исповедање на верата“, Православната црква, која ја сочувала таа вера неповредена досега, нема што да менува.

Црковното предание и пример на Светите Отци нè учат, со отпадниците од Православната црква да не се води дијалог. Кон нив скоро секогаш е обратен монологот на црковната проповед во кого Црквата ги повикува да се вратат под Нејзината закрила, преку отфрлање на секое учење кое не е во согласност со Неа. Вистинскиот дијалог подразбира размена на мислења, допуштајќи ја можноста на преубедување на учеснииците, за да се достигне согласност. Како што се гледа од енцикликата (посланицата) „Ecclesia suam“, Павле VI го сфаќа дијалогот како план за наше присоединување кон Рим, или обнова на општењето со него, со помош на некои формули, кој во секој случај, останува без никакви промени на нивното вероучение, и посебно, нивното догматско учење за положбата на Папата во Црквата. Но, секое согласување со заблудите е туѓо на целата историја на Православната Црква и Нејзиното битие. Тоа би можело да приведе, не кон единомислие и исповедање на вистината, туку кон правилно надворешно обединување, слично на согласноста на разномислениците од протестантските заедници во Екуменистичкото движење.

Да не се случи такво предавство на Православието меѓу нас.
filaret i jovan shangajski
 
Филарет и  Јован Шангајски

Митр. Филарет, oддесно: Еп. Савва Едмонтски, одлево: Архиеп. Јован (Максимович) и Е. Ковалевскиј

 

Ние, усрдно ја молиме Вашата Светост да ги прекине соблазните, зашто патот кој сте го одбрале, дури и вас да ве донесе од обединување со римо-католиците, би предизвикал поделби во православниот свет, зашто несомнено, многу од вашите духовни чеда ја претпочитаат верноста кон Православието, отколку кон екуменистичката идеја на компромисно обединување со инославните без потполно единомислие во вистината.

 
Просејќи ги Вашите свети молитви, останувам покорен слуга на Вашата Светост,

† Митрополит Филарет

Претседател на Архиерејскиот Синод

На Руската Задгранична Православна Црква

15 декември, 1965 г.

 
1054, екуменизам, Патријарх Атинагора, Православие, РПЦЗ, Свети Филарет Вознесенски

Преземено од: Преспанско- пелафонис



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3118
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7588
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

13/11/2024 - среда

Светите апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј и Аристовул; Светиот маченик Епимах; Светиот маченик Никола Хиоски; Преподобните Спиридон и Никодим;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

О достославни ученици Христови,вие Бисерот го најдовте,радоста со родот човечки ја споделивте,со неа исполнети маките и прогоните за трици ги...

Тропар на св. Христови апостоли  Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Апостоли свети Христови,трагајќи по патот на слободата Христа го пронајдовте,со учењето за бесмртноста темнината на незнаењето ја осветливте,молете се о...

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Света девојко Анастасио,ние кои те прославуваме,срцата кон Небесата  ги подигнуваме,со солзи духовни радосно твоето име го повикуваме,моли се за нас...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная