логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка



...Растот во духовниот живот е ист како качување по скала.
Ние не можеме да скокнеме на таа скала на највисоката степеница, туку треба исто како и по обични скали, да се качуваме постепено: степеница по степеница.

За да почнеме да се качуваме по духовната скала, треба да започнеме со првата степеница, а тоа е послушноста, која всушност, е првата христијанска добродетел, од која се раѓаат другите добродетели.
Што е послушност? На кого треба да бидеме послушни? Послушноста е потполно одрекување од својата душа, кое нешто се изразува во откажување од сопствената волја и во телесни дејствија, како и во откажување од здравиот разум.

Свети Јован Лествичник вели:
“Послушноста е извршување на должноста без прашување.
Таа е доброволна смрт, живот без љубопитност, без грижа за опасност, неподготвена одбрана пред Бога, отсуство на страв од смртта,
безопасно пловење.
Послушноста е гроб на волјата, а воскресение на смирението.
Исто како да е мртов, послушникот не одговара ниту размислува, било да се работи за добри работи или за нешто што изгледа лошо, зашто за се ќе одговара оној кој побожно му ја умртвил душата.
Послушноста е откажување од расудување при богатство на расудување”.

Почетокот на умртвувањето, било да се работи за волјата или за нашето тело, е тежок; средината понекогаш е тешка, а некогаш не е; а крајот е потполна неосетливост за болка, односно отсуство на било какво мачно чувство. Послушникот е блажен жив мртовец, кој чувствува тага или болка во срцето само тогаш, кога се гледа себеси дека ја врши својата волја.

Оној кој сака на својот врат да го стави јаремот Христов (Мт. 11, 29-30), оној кој брза доброволно самиот себе да се предаде во ропство, за во замена да добие вистинска слобода;
оној кој плива помаган од рацете на друг за да би преминал преку животното море – да знае дека зачекорил на краток и каменит пат, на кој демнее само една заблуда која се вика самоволие.
Оној кој самоволно потполно се одрекол, па дури и за работите кои му изгледаат добри, духовни и богоугодни, стигнал на целта, уште пред да зачекори, бидејќи послушноста е неверување на себеси во секое добро дело до крајот на животот.

Пред да сакаме да ја наведнеме главата и своето спасение во Господа да го повериме на друг, пред да стапиме на подвиг, треба да процениме, испитаме и да го искушаме својот духовен кормилар (капетан), како не би паднале во раце на морнар наместо на кормилар, во раце на болен наместо на лекар, на страстник наместо на бестрастник,
и како наместо во пристаниште, не би се нашле на отворено море, па да претрпиме бродолом и да се удавиме.
Но, кога ќе влеземе во благочестието и покорноста, не смееме за ништо да му судиме на нашиот наставник, па дури и во него, како човек, можеби би виделе и некоја мала грешка. Инаку, ако судиме, никаква корист нема да имаме.

Кој сака да остане непоколеблив во своето поверение кон духовниот отец, задолжително треба во постојан спомен неизбришливо да ги чува во своето срце спомените за неговите добродетели, за да би ја затворил устата на демоните кога во него сеат недоверба кон него, односно кога го напаѓаат со грешни мисли против духовниот отец.

Свети Јован Лествичник вели:

“Од помислите кои ти ги предложува демонот да го осудиш или испиташ својот духовен отец, бегај како од блуд. На таа змија не и давај ни најмалку слобода, ни место, ни пристап, ни почеток. Викни и на змијата;
“Лажливке една! Не сум јас над својот отец, туку тој над мене добил право на судење. Не сум јас на него, туку тој на мене е поставен за судија.”

Послушникот ако совршено се покорува поради Бога, се ослободува од сопствена вина дури и кога мисли дека не е совршено послушен. Но, ако во било што ја изврши својата волја, самиот себеси си изрекува пресуда, самиот сноси одговорност, па дури и кога мисли дека е послушен. Всушност, би било корисно за послушникот, духовникот да не престане да го укорува него, за да биде постојано на штрек.

Оние кои во својата простодушност се покоруваат поради Бога, среќно стигнуваат на целта на својот духовен пат, бидејќи на себе не навлекуваат лукавство на демонот со тоа што би го критикувале духовникот.

Пред сe, да се исповедаме на нашиот добар судија (духовниот отец), не само на само, туку и пред други, ако тој заповеда. Раните кои се откриваат, не само што не се влошуваат, туку и полесно се лечат.

Во една прилика, некој брат го наклеветил пред отецот својот ближен. Преподобниот веднаш наредил да се истера клеветникот, говорејќи дека во манастирот не можат заедно да живеат и видлив и невидлив ѓавол.

Свети Јован Лествичник вака го советува послушникот:

“На вратата на своето срце постави строги и будни стражари. Во непостојаното тело умот нека ти биде постојан. Вежбај го умното безмолвие и покрај тоа што чувствуваш движење и немир во екстремитетите.

Што е најтешко од се, остани спокоен во душата и покрај најтешкиот метеж. Заврзи го брзиот јазик, кој сака да противречи; бори се со овој деспот седумдесет пати по седум на ден (Мт. 18, 22).
Умот приковај го на крстот на душата како што наковалната се прицврстува, та тепан од ударите со чеканот на исмевањето и навредите, за да се одржиш ни најмалку скршен, туку потполно недопрен.
Соблечи ја од себе својата волја како срамна облека, и така влези во борба. Направи го она што ретко се прави и што не се среќава лесно:
облечи се во оклопот на верата, кој не може да се скрши ниту да пробие неповерение кон духовникот;
со уздата на целомудреноста скротувај го осетот на допирот, кој бесрамно се провлекува;
со размислување за смртта обуздувај ги очите, кои секој час се загледуваат во земната убавина, љубопитниот ум, кој со радост го осудува братот како негрижлив, смири го со грижата за самиот себе, искрено сакајќи ги блиските и потполно сочувствувајќи со нив.
Секој момент пиј од водата на понижувањето како да е жива вода”.
...
http://www.mpceanz.org.au/za-poslusanieto-o-gligor/
ЗА ПОСЛУШАНИЕТО - св. Јован Лествичник ...Растот во духовниот живот е ист како качување по скала. Ние не можеме да скокнеме на таа скала на највисоката степеница, туку треба исто како и по обични скали, да се качуваме постепено: степеница по степеница. За да почнеме да се качуваме по духовната скала, треба да започнеме со првата степеница, а тоа е послушноста, која всушност, е првата христијанска добродетел, од која се раѓаат другите добродетели. Што е послушност? На кого треба да бидеме послушни? Послушноста е потполно одрекување од својата душа, кое нешто се изразува во откажување од сопствената волја и во телесни дејствија, како и во откажување од здравиот разум. Свети Јован Лествичник вели: “Послушноста е извршување на должноста без прашување. Таа е доброволна смрт, живот без љубопитност, без грижа за опасност, неподготвена одбрана пред Бога, отсуство на страв од смртта, безопасно пловење. Послушноста е гроб на волјата, а воскресение на смирението. Исто како да е мртов, послушникот не одговара ниту размислува, било да се работи за добри работи или за нешто што изгледа лошо, зашто за се ќе одговара оној кој побожно му ја умртвил душата. Послушноста е откажување од расудување при богатство на расудување”. Почетокот на умртвувањето, било да се работи за волјата или за нашето тело, е тежок; средината понекогаш е тешка, а некогаш не е; а крајот е потполна неосетливост за болка, односно отсуство на било какво мачно чувство. Послушникот е блажен жив мртовец, кој чувствува тага или болка во срцето само тогаш, кога се гледа себеси дека ја врши својата волја. Оној кој сака на својот врат да го стави јаремот Христов (Мт. 11, 29-30), оној кој брза доброволно самиот себе да се предаде во ропство, за во замена да добие вистинска слобода; оној кој плива помаган од рацете на друг за да би преминал преку животното море – да знае дека зачекорил на краток и каменит пат, на кој демнее само една заблуда која се вика самоволие. Оној кој самоволно потполно се одрекол, па дури и за работите кои му изгледаат добри, духовни и богоугодни, стигнал на целта, уште пред да зачекори, бидејќи послушноста е неверување на себеси во секое добро дело до крајот на животот. Пред да сакаме да ја наведнеме главата и своето спасение во Господа да го повериме на друг, пред да стапиме на подвиг, треба да процениме, испитаме и да го искушаме својот духовен кормилар (капетан), како не би паднале во раце на морнар наместо на кормилар, во раце на болен наместо на лекар, на страстник наместо на бестрастник, и како наместо во пристаниште, не би се нашле на отворено море, па да претрпиме бродолом и да се удавиме. Но, кога ќе влеземе во благочестието и покорноста, не смееме за ништо да му судиме на нашиот наставник, па дури и во него, како човек, можеби би виделе и некоја мала грешка. Инаку, ако судиме, никаква корист нема да имаме. Кој сака да остане непоколеблив во своето поверение кон духовниот отец, задолжително треба во постојан спомен неизбришливо да ги чува во своето срце спомените за неговите добродетели, за да би ја затворил устата на демоните кога во него сеат недоверба кон него, односно кога го напаѓаат со грешни мисли против духовниот отец. Свети Јован Лествичник вели: “Од помислите кои ти ги предложува демонот да го осудиш или испиташ својот духовен отец, бегај како од блуд. На таа змија не и давај ни најмалку слобода, ни место, ни пристап, ни почеток. Викни и на змијата; “Лажливке една! Не сум јас над својот отец, туку тој над мене добил право на судење. Не сум јас на него, туку тој на мене е поставен за судија.” Послушникот ако совршено се покорува поради Бога, се ослободува од сопствена вина дури и кога мисли дека не е совршено послушен. Но, ако во било што ја изврши својата волја, самиот себеси си изрекува пресуда, самиот сноси одговорност, па дури и кога мисли дека е послушен. Всушност, би било корисно за послушникот, духовникот да не престане да го укорува него, за да биде постојано на штрек. Оние кои во својата простодушност се покоруваат поради Бога, среќно стигнуваат на целта на својот духовен пат, бидејќи на себе не навлекуваат лукавство на демонот со тоа што би го критикувале духовникот. Пред сe, да се исповедаме на нашиот добар судија (духовниот отец), не само на само, туку и пред други, ако тој заповеда. Раните кои се откриваат, не само што не се влошуваат, туку и полесно се лечат. Во една прилика, некој брат го наклеветил пред отецот својот ближен. Преподобниот веднаш наредил да се истера клеветникот, говорејќи дека во манастирот не можат заедно да живеат и видлив и невидлив ѓавол. Свети Јован Лествичник вака го советува послушникот: “На вратата на своето срце постави строги и будни стражари. Во непостојаното тело умот нека ти биде постојан. Вежбај го умното безмолвие и покрај тоа што чувствуваш движење и немир во екстремитетите. Што е најтешко од се, остани спокоен во душата и покрај најтешкиот метеж. Заврзи го брзиот јазик, кој сака да противречи; бори се со овој деспот седумдесет пати по седум на ден (Мт. 18, 22). Умот приковај го на крстот на душата како што наковалната се прицврстува, та тепан од ударите со чеканот на исмевањето и навредите, за да се одржиш ни најмалку скршен, туку потполно недопрен. Соблечи ја од себе својата волја како срамна облека, и така влези во борба. Направи го она што ретко се прави и што не се среќава лесно: облечи се во оклопот на верата, кој не може да се скрши ниту да пробие неповерение кон духовникот; со уздата на целомудреноста скротувај го осетот на допирот, кој бесрамно се провлекува; со размислување за смртта обуздувај ги очите, кои секој час се загледуваат во земната убавина, љубопитниот ум, кој со радост го осудува братот како негрижлив, смири го со грижата за самиот себе, искрено сакајќи ги блиските и потполно сочувствувајќи со нив. Секој момент пиј од водата на понижувањето како да е жива вода”. ... http://www.mpceanz.org.au/za-poslusanieto-o-gligor/




dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3109
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7567
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

05/11/2024 - вторник

Св.ап.Јаков брат Господов; Игнатиј Цариградски

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светиот апостол Јаков брат Господов 23 октомври / 5 ноември 2024

Тропар на светиот апостол Јаков брат Господов 23 октомври / 5 ноември 2024

Како праведен Господов ученик,си го примил Евангелието,како маченик имаш смелост непобедлива,како јерарх се молиш, ти кој си брат Божји.

Тропар на светиот Христов рамноапостолен Епископ Ерополски Аверкиј 22 октомври / 4 ноември 2024

Тропар на светиот Христов рамноапостолен Епископ Ерополски Аверкиј 22 октомври / 4 ноември 2024

Божји угодниче, Аверкие свети милостив, незнаењето човечко го исплака,заблудата кон идолите ја разруши со силата Христова,адот пред тебе глава наведна,

Тропар на светиот Иларион Мегленски 21 октомври / 3 ноември 2024

Тропар на светиот Иларион Мегленски 21 октомври / 3 ноември 2024

 Чудо се јави како сведоштво, со дела на Божјите добродетели си засветлил,си ги пасел монашките заедници,исчистил архиерејските тронови,не поколебувајќи се...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная